Vlastimil Kohout: Star Insurance Group není uzavřenou společností


			Vlastimil Kohout: Star Insurance Group není uzavřenou společností

Letošní podzim je nabitý událostmi a informacemi, které doslova hýbou celým pojistným trhem. Aktuální témata a dění na pojistném trhu, zkušenosti v oblasti pojištění vozidel jsme probírali s jedním ze zákládajících členů Star Insurance Group a statutárním ředitelem společnosti Crossroad Credit Vlastimilem Kohoutem.

Celou svoji profesní kariéru v pojišťovnictví se intenzivně věnujete problematice pojištění vozidel. Na co byste chtěl řidiče upozornit právě v podzimním čase? 

Podzim je krásné roční období plné barev, ale také záludností zvláště na silnicích. Asi není nutné vyjmenovávat všechny nástrahy a z nich vyplývající nebezpečí. Všichni je známe. Platilo a platí stále, že je nutné přizpůsobit chování za volantem situaci na vozovce a aktuálnímu provozu. V neposlední řadě je nutné udržovat vozidlo v řádném technickém stavu a nezapomenout na „přezutí“ pneumatik. Očekávám nárůst kolizí s lesní zvěří, a to nejen v lesních úsecích, ale i v nejbližším okolí obcí a měst. Ostatně statistiky pojišťoven právě toto již po několik let za sebou potvrzují.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: A zase ty daňové odpočty…


Je případná kolize s lesním zvířetem vůbec něčí vina?

Pokud dojde ke srážce se zvěří, tak se jedná o nehodu jako každou jinou. Takže je nutné místo nehody zřetelně označit tak, aby byli ostatní účastníci silničního provozu včas upozorněni, a nedošlo tak k další nehodě. Při srážce s divokým zvířetem musíte vždy volat policii a není rozhodující, zda zvíře uteklo, nebo bylo nárazem usmrceno. Policie vyrozumí příslušný myslivecký spolek o uhynulém zvířeti, případně podá zprávu, že se v jejich revíru nachází pravděpodobně poraněné zvíře. A ještě malý dovětek na závěr, za srážku se zvířetem pokutu nedostanete, pokud tam není jiná příčina jako například snížená schopnost řídit vozidlo apod.

Máte recept, jak se zachovat za volantem auta, když vám do cesty skočí zvíře?

Nevím, zda existuje nějaká univerzální rada. Ono se vždy jednoduše napíše nebo řekne „Měls to udělat tak, nebo onak“, ale praxe je vždy jiná, jako jsou vždy jiné konkrétní podmínky a situace. Řidič se obvykle lekne a přirozeně se chce kolizi vyhnout. Proto je důležité dle mého názoru se vždy plně věnovat řízení vozidla, správně v něm sedět a držet správně volant. Pak můžete při správné pozici za volantem provést bezpečně vyhýbací manévr. Ale na ten většinou nebudete mít čas a místo.

Proto je mnohem lepší prostě jet rovně a naplno brzdit. Četl jsem, že vždy je lepší zvěř porazit čelně, než strhnout vozidlo do protisměru pod přijíždějící kamion nebo mimo vozovku do stromu. Řidičů, kteří se usmrtili o sloup elektrického vedení nebo o strom kvůli zatoulanému psovi, jsou plné statistiky. Když už se chcete pokusit vyhnout, netočte volantem po směru běhu zvířete, ale proti směru jeho běhu. Zvyšujete tak pravděpodobnost, že zvíře minete a střetu zabráníte. Vždy je ale bezpečnější brzdit, zejména když nemáte dostatečně širokou vozovku a pevnou krajnici. Ještě bych přidal zkušenost. Nedívejte se na překážku, tedy na zvíře, ale za něj. Řidič se má vždy dívat tam, kam chce jet. V noci a za ztížené viditelnosti a na neznámé silnici je však velmi těžké všechna možná rizika ve zlomku sekundy vyhodnotit.


Mohlo by vás zajímat: Brexit: Vystoupení Spojeného království z EU a jeho dopady na občany


Co je podle vás tím největším tématem těchto dnů? 

Předně bych neřekl jen těchto dnů. Je to aplikace zákona č. 170/2018 Sb, o distribuci pojištění a zajištění do praxe a konkrétně složení odborných zkoušek. Víme, že to není a nebude jednoduchý úkol. Společnost Star Insurance Group, které je mnou řízená firma Crossroad Creditzakládajícím členem, zodpovědně připravila a provedla výběrové řízení na akreditovanou osobu dle příslušného zákona, která pomůže všem členům „Star“ připravovat se formou prezenčních seminářů a e-learningu na složení zkoušek.

Ještě dříve však musíme provést interní analýzu jednotlivých pracovních náplní a interních postupů, v neposlední řadě promluvit se všemi lidmi ve firmě, abychom správně nastavili kategorizace odborných zkoušek pro jednotlivé zaměstnance, vázané zprostředkovatele a další spolupracovníky. Je to úkol nelehký, ale splnitelný za podmínek poctivé a systematické přípravy.

Jak lidé ve společnosti Crossroad Credit vnímají členství ve Star Insurance Group?

Moji kolegové z jednotlivých „členských společností“ již o tomto tématu hovořili v průběhu roku. Mohu proto jen stručně říci, že máme jako Crossroad Credit svou plnou identitu, kterou jsme společně dlouhodobě budovali, a přitom jsme součástí významně většího celku, který nám pomáhá. Právě vzájemná pomoc je tím, co je na tomto projektu přínosné, zajímavé a perspektivní. A není to jen oblast např. přípravy na odborné zkoušky, ale ekonomicko-právní servis, IT vývoj, řešení obchodních případů, koncipování smluv a komunikace s pojišťovnami, pomáháme lidem v nouzi a mohl bych uvádět další konkrétní příklady.


Mohlo by vás zajímat: Česká národní banka reaguje na ZDPZ: Odborná způsobilost


Na závěr otázka na složení „Star“. Rozrostl se počet členů „Star“?

Už na začátku činnosti jsme řekli, že Star Insurance Group není uzavřenou společností. Dnes toto mohu dokumentovat tím, že se postupně rozrůstáme. A jsem přesvědčený o tom, že členů nebo spolupracujících subjektů bude přibývat. Všichni ve „Star“ si zájmu o členství a spolupráci ze strany makléřských firem velmi vážíme. Zájem o členství vnímáme jako signál, že máme co nabídnout.

Děkuji za rozhovor.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články