DIRECT Pojišťovna: Jaký bude nadcházející rok 2012?


			DIRECT Pojišťovna: Jaký bude nadcházející rok 2012?
19.1.2012 Pojistný trh

Generální ředitel DIRECT Pojišťovny Ján Čarný poukazuje na to, že v budoucnosti budou muset pojišťovny přistupovat nově k cenám povinného ručení. Bude nutné zohledňovat více kritérií pohledu na řidiče a na vozidlo. Tady jsou jeho slova:

„Pojišťovací trh pokračoval v roce 2011 ve zpomalování celkového růstu. V pojištění některých rizik stagnoval nebo dokonce klesal. K nejvýraznějšímu poklesu došlo v případě autopojištění. Pokles vybraného pojistného zde byl způsoben poklesem cen.

Prvním, a řekl bych nejvýraznějším a dlouhodobým trendem, je tlak motoristů na cenu pojistného. Podle průzkumů, které pro naši pojišťovnu udělala letos v červnu společnost IBRS, je pro 29 % dotázaných lepší cena důvodem ke změně pojišťovny. Tlak na cenu vede pojišťovny k tomu, aby nově přistupovaly k cenotvorbě. Už zdaleka nestačí jen akční nabídky nebo bonifikace řidičů, kteří jezdí bez nehody. Při stanovení pojistného musejí zohledňovat mnohem více kritérií pohledu na řidiče i na vozidlo. Jde o to ušít pojištění co nejpřesněji na míru. Klient musí být s cenou spokojen a pojišťovna musí co nejpřesněji vybalancovat cenu a riziko. 

Zároveň platí, že majitelé motorových vozidel jsou stále náročnější a požadují k povinnému ručení další služby. Konkurovat tedy pouze cenou v současné době už nestačí. Jednou z žádaných služeb je pohodlné a rychlé uzavření smlouvy. Podle našich průzkumů je již více než celá pětina Čechů ochotna uzavřít pojištění přes internet. Domnívám se, že v České republice bude tento trend kopírovat vývoj na vyspělých zahraničních trzích a bez návštěvy pobočky bude uzavírat povinné ručení až polovina motoristů.  

Co se týče dalších služeb, zde bych zmínil aktuální trend stále většího rozsahu péče o klienta v případě nehody. Kvalitní asistenční služba je už považována za samozřejmost. Majitelé motorových vozidel se nově ohlížejí po pojišťovně, která jim co nejvíce zjednoduší život a převezme na sebe starosti s likvidací pojistné události.  Z průzkumů DIRECT Pojišťovny víme, že i v následujících letech bude velmi důležitá rychlost a to nejen při sjednání pojistné smlouvy, ale zejména při výplatě pojistného plnění. Řidiči v případě pojistné události samozřejmě oceňují rychlou výplatu pojistného plnění. DIRECT Pojišťovna vyplácí pojistné plnění do 2 dnů od uzavření pojistné události.

Strategickou prioritou DIRECT Pojišťovny bude v následujících letech další rozšiřování spolupráce s partnery, založené na využití unikátního konceptu segmentace a řízení rizik, pojištění prostřednictvím internetu a na využití zkušeností RSA z úspěšné spolupráce s partnery po celém světě.“

Zdroj:

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články