Pojišťovnictví v roce 2014: Wüstenrot


			Pojišťovnictví v roce 2014: Wüstenrot
29.1.2014 Pojistný trh

Jako každý rok jsme oslovili pojišťovny s otázkou, jaký byl minulý rok a co očekávat od roku nastávajícího. V platnost vešel nový Občanský zákoník, který jistě způsobí mnoho změn. Velkou úlohu v dalším vývoji bude mít také již schválená klíčová reforma Solvency II, která bude mít dopady na samotné fungování pojišťoven.

Na otázky odpovídá generální ředitel a předseda představenstev pojišťovny Wüstenrot, Pavel Vaněk:

Jak hodnotíte uplynulý rok 2013?

Určitě mohu být velmi spokojen s obchodními výsledky, které finanční skupina Wüstenrot dosáhla v oblasti neživotního pojištění. Hrubé předepsané pojistné vzrostlo meziročně o 30 % na 454,2 mil. Kč. Počet sjednaných smluv se zvýšil z 69 557 na 108 043, tj. o 55 %. Nejvíce se na tomto nárůstu podílelo pojištění vozidel, u něhož počet uzavřených smluv vzrostl v porovnání s rokem 2012 o více než 28,5 tisíce, což představuje 67% nárůst. Dařilo se nám i v segmentu pojištění bydlení, tedy nemovitostí a domácností, kde ke zvýšení produkce o 48,7 % v počtu smluv a o 36,7 % v objemu výrazně přispěla nabídka zvýhodněné trojkombinace hypotečního úvěru s pojištění nemovitosti a životním pojištěním.

V životním pojištění jsme dosáhli jak v počtu, tak v objemu brutto produkční hodnoty velmi podobných výsledků jako v roce 2012. Pozitivní nárůst jsme vykázali především u pojistných produktů s běžně placeným pojistným. Předepsané pojistné v tomto segmentu se ve srovnání s rokem 2012 zvýšilo o 17 %.

Ve srovnání s celkovým vývojem na trhu jsme si značně polepšili.

Co očekáváte v roce 2014?

To nejnáročnější již máme za sebou, protože všechny změny, které přináší nový občanský zákoník, musely být do našich produktů, materiálů a systémů zapracovány do konce loňského roku.

U neživotního pojištění je naším cílem udržet vysoké tempo růstu, k čemuž by měl nejvíce přispět rozvoj naší přímé obchodní cesty, tedy online sjednání pojištění přes internet nebo po telefonu.

V životním pojištění chystáme nový produkt, takže uvidíme. Naše podpora bude jednoznačně směřovat k produktům s běžně placeným pojistným.

Wüstenrot

Zdroj: Wüstenrot

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články