Zajímavost: Nestlé prodává životní pojišťovnu


			Zajímavost: Nestlé prodává životní pojišťovnu

V září vydal švýcarský potravinářský koncern Nestlé prohlášení, ve kterém uvádí, že prodává životní pojišťovnu Gerber Life Insurance Company („Gerber Life“) společnosti Western & Southern Financial Group za 1,55 mld. USD.

Nestlé je globální koncern působící v oblasti výživy a nápojů již více než 150 let. Dlouhodobě sází na bezpečnost a kvalitu potravin. Má své továrny v 85 zemích a zaměstnává celosvětově 323 000 zaměstnanců. Prodává své výrobky do 189 zemí a jeho celkové tržby v roce 2017 činily 89,8 mld. CHF. S řadou produktů od koncernu Nestlé se setkávají spotřebitelé i v České republice, takže tato firma je zde široce známa.

Asi málokdo ale ví, že do jejího portfolia patří i životní pojišťovna. Ale má to svoji logiku. Gerber Life je finančně nezávislou jednotkou vedle společnosti Gerber Products Company produkující výživu pro děti. Jejím cílem je získat důvěru rodičů a pomoci jim zajistit finanční bezpečnost a ochranu pro rodinu sjednáním životního pojištění pro dospělé i děti.


Mohlo by vás zajímat: Pojištění pro případ sucha optikou Německa


V současné době má Gerber Life povolení k provozování životního pojištění v USA, Kanadě a na Portoriku. Pojistný kmen tvoří 3,3 mil. pojistných smluv. Obrat činil v roce 2017 cca 856 mil. USD a statutární kapitál k 30. 6. 2018 asi 285 mil. USD. V květnu 2017 udělila ratingová agentura A.M.Best společnosti Gerber Life rating „A“ (Vynikající). Zbývá uvést, že Nestlé odkoupila Gerber Life již v roce 2007 od farmaceutického koncernu Novartis.

Široká nabídka pojistných produktů, vysoký rating a uspokojivé ekonomické výsledky ovlivnily určitě prodejní cenu, která je vyšší než cena odhadnutá analytiky. Ta činila kolem 1 mld. USD. Transakce má být uzavřena na konci roku 2018 nebo na počátku roku 2019. Vychází se z toho, že prodej většímu poskytovateli finančních služeb umožní další úspěšný rozvoj obchodu v životním pojištění. Nestlé považuje tento prodej za další krok v rozvoji svého produktového portfolia. Umožní mu více investovat do hlavního podnikání v oblasti potravin a nápojů.

Zdroj: Nestlé

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články