Jak se žije v roce 2010 makléřům


			Jak se žije v roce 2010 makléřům

Klienti budou oslovovat velké makléřské firmy, které mají potenciál na to, aby měli svého vlastního právníka. Takový je jednoznačný trend do budoucna. Konstatoval to předseda Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) a jednatel pojišťovací makléřské společnosti GrECo Intarnational Zdeněk Voharčík.

Dodal, že úspěšný makléř má své klienty a dokáže zdůvodnit svoji existenci, která je pro klienty přidanou hodnotou.

„Naše firma (GrECo International) jednoznačně žije s průmyslem, s průmyslovými riziky, s autodopravci a s obchodními společnostmi. Jak se daří jim, tak se daří nám...“ konstatoval Voharčík. Samozřejmě pojišťovnictví je přece jen poněkud stabilnější odvětví ekonomiky díky tomu, že i když se firmě daří špatně, majetek obvykle zůstává pojištěný.

V současnosti se hluboce propadají sazby pojistného. To je z hlediska klienta super, dodává Voharčík s tím, že to je přesně to, co je pro klienty zajímavé. „Co se týká příjmové stránky pojišťoven, pojišťovny ztrácejí pojistné tehdy, pokud nastává propad obratu ve všech druzích odpovědnostního pojištění. Pak logicky klesá příjem pojistného, protože firmám klesá obrat. Málokterá firma má v současné době meziroční plusový obrat...“ připomíná.

A jak jsou makléři odměňováni? Žijí ze zprostředkované provize, jde o standardní model způsobu odměňování. Za určitou paletu služeb dostávají konkrétní odměnu.

„Dodám jen, že klienti na nás požadují špičkový servis, a to je samožřejmě dobře,“ zdůraznil předseda AČPM.

Ve velkém rozhovoru pro web oPojištění.cz Zdeněk Voharčík podrobně objasnil případ Toyoty, která musí stahovat vadná auta. Ale nedalo nám to a zeptali jsme se jinak: Jak je to vlastně se škodami? „Škod je daleko víc a jsou mnohem komplikovanější. Případ Toyoty je jen špičkou ledovce. Pro makléře je proto know how, které do procesu likvidace škod vloží, mnohem větší, než tomu bylo v minulosti. V určitých druzích pojištění řešíme věci, na které si musíme brát specialisty – právníky – protože škody jsou velmi komplikované.“

Obor se podle Voharčíka profesionalizuje, vznikají nová rizika a klienti budou v budoucnosti chtít velké makléřské firmy, které mají potenciál na to, aby měli svého vlastního právníka, specialistu na majetek. To je jednoznačný trend do budoucna.

A jak vycházíte s klienty, zeptali jsme se na závěr. „Klienti mají svého makléře a nutí ho, aby plnil vše, co má ve smlouvách. To je přesně to, co si můžeme přát. Pro nás je to určitě vícepráce, ale na druhou stranu po celou dobu, co existuje Asociace českých pojišťovacích makléřů, si přejeme, abychom byli vnímáni jako profesionálové v pojištění a ne ti, kteří jen přinesou pojistnou smlouvu a srazí ceny pojištění. Cena je samozřejmě také velmi důležitá, ale naše práce není jen o cenovém vyjednávání. Cena pro nás představuje měsíc práce, dohadování se s pojištovnami, ale rozhodujících je těch 11 měsíců, kdy se makléř stará o to, co se ve firmě děje. Klient mnohdy o tom všem ani neví, protože má svůj rozpočet, na který se chce dostat, aby na pojištění ušetřil. A to je jediné, co si hlídá,“ uzavřel Voharčík.

Dagmar Šístková

 

Share/Bookmark

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články