Ochutnávka z konference Call Smartly. Funguje telefonování?


			Ochutnávka z konference Call Smartly. Funguje telefonování?

Na konferenci CallSmartly, která proběhla minulý týden, se v prvním bloku Miroslav Princ zabýval otázkou, zda funguje telefonování. Odpověď nemusí být tak zřejmá, jak se nabízí. Důležité je být schopen si vyhodnotit jak konkrétně funguje.

Tato změna pohledu se dá dobře prezentovat na příkladu callcenter. Ta všeobecně přiznávají, že jejich úspěšnost na telefonát je 3-4 %. To není mnoho a přitom se v těchto několika málo procentech točí ročně miliardové obraty. Pokud poradce zavolá na sto „studených“ kontaktů a jen 3 vedou ke schůzce, asi dojde k závěru, že jemu to nefunguje.

Ze statistik však vyplývá, že pokud bude volat do domácností, zvýší se úspěšnost na 5-15 % a při telefonování přímo do firem si domluví schůzku i třeba ve 30 % případů. Všeobecně nejúspěšnější je volání podle doporučení.

I u studených kontaktů je však možnost zvýšit úspěšnost a to podle toho, co o onom kontaktu víme. Pokud neznáme ani jeho jméno, pouze jeho číslo, nemáme jej ani jak oslovit a úspěšnost je mizivá. Opět kolem 3-4 %. Známe-li alespoň jméno, zvyšuje se úspěšnost na 5-15 %. Známe-li jeho profesi, koníček či bydliště, můžeme toho využít a podle statistik dosáhnout úspěšnosti v rozmezí 15 až 30%.

CallSmartly1

Kontakty je tedy dobré získávat s co největším množstvím informací. I v případě, že máme jen jméno je v dnešní době možné využít dalších zdrojů ke kultivaci kontaktu. Můžeme použít sociální sítě jako Facebook nebo LinkedIn, abychom se o svém kontaktu něco dozvěděli a mohli informaci případně použít. Navíc pomocí těchto nástrojů můžeme zjistit, zda je vůbec vhodné jim v určité době volat. Pokud například vidíme, že pracují na nějakém projektu a jsou velmi zaneprázdnění, nebude vhodné jim do toho ještě volat a nabízet jim schůzku.

Ze sociálních sítí se dá také dobře čerpat. Nejen informace, které povedou k naší lepší pozici při telefonování, ale třeba i ke snadnější šíření doporučení, nebo oslovování kontaktů z okolí našich kontaktů, které LinkedIn a Facebook automaticky generuje.

Vždy je však zásadní mít co nejširší množství zdrojů kontaktů, které vám přihrají toho správného zákazníka a svou úspěšnost měřit. V případě telefonátů pak můžete využít novou aplikaci CallSmartly, ve které můžete vidět statistiky svých telefonických dovedností.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články