Provize NA PŘÁNÍ? Kooperativa přichází s novým životním pojištěním.


			Provize NA PŘÁNÍ? Kooperativa přichází s novým životním pojištěním.

Na začátku října představila pojišťovna Kooperativa nové životní pojištění NA PŘÁNÍ. Jako první tak přišla s produktem, který podle nové legislativy rozkládá provizi rovnoměrně v čase. Jak je to ovlivní provize u produktu? Jaké budou provizní systémy? Na to jsme se zeptali Ondřeje Poula, ředitele Úseku pojištění osob.

Jaké jsou u nového produktu NA PŘÁNÍ provizní systémy? 

Rozhodli jsme se dát poradci volbu v jednom produktu hned ze dvou provizních systémů. První uvažuje předplacenou provizi a následně pak pečovatelskou provizi po celou pojistnou dobu, druhý systém je prorata, neboli konstantní provize opět po celou pojistnou dobu. Důraz klademe právě na vyplácení provize po celou dobu trvání smlouvy, neboť vnímáme, že současné změny na pojistném trhu povedou k větší péči o stávající klienty. 

Kooperativa je první pojišťovna, která na českém trhu odstartovala rozkládání provize v průběhu prvních pěti let. Jak jste dospěli právě k této variantě? Inspirovali jste se někde?

Jak jsem říkal, naším cílem není jen se přizpůsobit aktuální regulaci, ale myslíme do budoucna a chceme odměnit poradce za dlouhodobou péči o klienta. Proto od druhého roku je, ve všech systémech provizí, pečovatelská provize vždy konstantní. Věříme, že dlouhodobost je výhodná jak pro klienta, tak v součtu všech odměn i pro poradce. Už ve střednědobém období prorata provize převyšuje předplacenou. To je právě ta fundamentální změna, kterou předvídáme a která postupně bude nastávat v chování distribučních kanálů.

Jak funguje rozložení provize u investiční varianty a jak u čistě rizikové? (poměry vyplácení)

Čistě riziková varianta má 2 zmíněné systémy. A u investiční varianty se k tomu přidá i provize z investiční části, která bude obdobně vysoká jako je prvoroční provize u předplaceného systému.

Jaké výše provize dosáhne zprostředkovatel, který si nechá provizi průběžně vyplácet opravdu celých 30 let trvání smlouvy?

To už jsou moc velké detaily, ale mohu říci, že to je několikanásobek dnešní předplacené provize. Náš produkt motivuje nejen poradce k dlouhodobosti, ale i klienta – každých 5 let navyšujeme pojistné plnění o 5 procent. Je to takových „5 za 5“. Tato výhoda může být překládána s trochou zjednodušení jako každoroční „zlevnění o procento“.

V případě velmi vážného úrazu nebo onemocnění uhradí Kooperativa klientovi zdarma nad rámec pojistných částek zdravotní pomůcky, rekvalifikační kurz, rehabilitaci, úpravu řízení vozidla nebo pečovatelskou službu, a to až do limitu 50 tisíc Kč. Odkud se těchto 50 tisíc vezme? Je to dárek od Kooperativy? Dá je klientovi ze "svého"?

Naše pojištění benefit Cesta k zotavení si nejlépe představíte jako asistenční služby u neživotního pojištění. Toto plnění je už zohledněno v ceně produktu, ale nutno dodat, že sazby za daná rizika jsme od minulého produktu nezvýšili, ba naopak. Navíc v této službě vidím budoucnost životního pojištění a půjdeme trhu příkladem. Nechceme klientům poskytovat jen pojistné plnění z připojištění, což je na trhu standardem, ale chceme být klientovi i partnerem ve vážných zdravotních situacích a usnadnit mu návrat do společnosti i s případným zdravotním postižením. Nárok na benefit Cesta k zotavení má klient, který získal nárok na plnění z pojištění invalidity III. stupně, vážného onemocnění Exclusive nebo měl trvalý následek úrazu hodnocený nad 50%.

Jak probíhala příprava nových smluv, které by měly být pro klienty pochopitelnější?

Nové pojistné podmínky opravdu stojí za přečtení a jsou výsledkem naší snahy udělat produkt srozumitelný pro klienta nejen v poplatcích, ale i v samotné smluvní dokumentaci. Podmínky jsou komplet přepsané do „lidské“ řeči a kdo je viděl, tak je opravdu velmi překvapen. Za to jsem moc rád a chci za to poděkovat nejen mému týmu, který nad nimi strávil doslova nejeden večer, ale i našim kolegům v dceřiné společnosti a v ostatních úsecích Kooperativy.

Děkuji za odpovědi

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Drahá paní

Ivana Gustová,  25. 10. 2016

V pojišťovnictví pracuji 20 let, z toho 17 u jedné pojišťovny, teď 3 roky u malé brokerské společnosti. Tudíž pojistky pro tu "moji" bývalou pojišťovnu sjednávám i nadále. A minimálně dalších 15 let, pokud mi to zdraví dovolí, chci v tomto oboru ještě pracovat. Kdybych začala v mladším věku, bylo by to ještě více. Ten, kdo to myslí se svojí budoucností a potažmo tedy i se svými klienty doopravdy, ten uvažuje v takto dlouhodobém horizontu. Ti šmejdi, co se na klientech jen pakují, ať klidně skončí. O jejich klienty se určitě rádi já i stejně smýšlející kolegové jako já, postarají. Už dlouho si přeji abychom na tomto trhu zůstali jen my, co to myslíme s touhle prací vážně. Nevím, jestli tohle pomůže, ale doufám, že alespoň částečně ano.

Související články