Desatero cestovního pojištění pro klidnou dovolenou


			Desatero cestovního pojištění pro klidnou dovolenou
16.6.2008 Pojistný trh

V roce 2007 zaznamenala Allianz pojišťovna nárůst cestovních pojistek o 35 tisíc smluv. Celkem bylo uzavřeno přes 245 tisíc smluv v objemu 145 miliónů Kč. S nastávající sezónou zvýšeného cestování po tuzemsku a v zahraničí stojí za to připomenout si, co všechno se vyplatí zvážit u cestovního pojištění. To se již dávno stalo samozřejmou součástí příprav na dovolenou.

 

Cestovní pojištění s jedním z nejširších pojistných krytí na trhu nabízí Allianz pojišťovna. V rámci cestovního pojištění Allianz jsou kryty léčebné výlohy v zahraničí, úraz, zavazadla, odpovědnost za škodu a doplňkové asistenční služby. Jako jedna z mála pojišťoven kryje Allianz pojišťovna riziko terorismu bez navýšení pojistného. K výjimkám na trhu patří také krytí zásahů horské služby a záchranných akcí obecně i bez návaznosti na lékařské ošetření. V rámci cestovního pojištění lze pojistit i stornovací poplatky v případě, že klient je nečekaně nucen cestu zrušit. Připojistit lze amatérské i profesionální rizikové sporty a na všechna rizika. Allianz pojišťovna byla jednou z prvních pojišťoven, které již v roce 2000 nabídly klientům možnost sjednání pojistek on-line. Více než 50 % cestovních pojistek je dnes sjednáváno právě přes internet a elektronický obchod v CK nebo telefon.

 

Klienti Allianz pojišťovny se nejvíce pojišťují pro krátkodobé cesty po Evropě. Statistiky likvidace pojistných událostí udávají jako nejčastější příčiny pojistných událostí při letních dovolených krátkodobá onemocnění, jako jsou záněty horních cest dýchacích, uší a mandlí, virózy, ale i následky přílišného opalování nebo šlápnutí na mořského ježka. Časté jsou zažívací potíže. U dlouhodobých pobytů jsou obvyklé je i stomatologické a gynekologické ošetření. Frekventované jsou také úrazy v důsledku provozování sportovních aktivit. Z “majetkových“ pojistných událostí jsou během letního cestování nejčastější ztráty zavazadel při přepravě a loupeže zavazadel, okradení či vloupání do vozidel a apartmánů.

Allianz 

 

 

Zánět středního ucha za 220 000 korun

O tom, že mít v takových případech uzavřené cestovní pojištění se opravdu vyplatí, vypovídá srovnání finanční náročnosti cestovní pojistky (zpravidla se pohybuje v řádu několika set korun nebo jednotek tisíců) a případného pojistného plnění. Uvedené příklady se vztahují k loňské letní sezóně:

  •  Zlomenina nohy v Chorvatsku – pojistné plnění 10.000 Kč
  •  Akutní zánět zubu v Německu – pojistné plnění 70.000 Kč
  •  Zánět slepého střeva v Egyptě – 100.000 Kč
  •  Případ tonutí na Baleárách – 140.000 Kč
  •  Vytopení hotelového pokoje v Německu – 215.000 K
  •  Srdeční arytmie s následkem úmrtí ve Francii – 620.000 Kč
  •  Komplikovaný zánět středního ucha v Austrálii – 220.000 Kč
  •  Šlápnutí na ježka Řecko – pojistné plnění 5 000 Kč

 

Pro všechny cestovatele Allianz pojišťovna připravila deset jednoduchých rad, které usnadní sjednání optimálního cestovního pojištění:

 

1. Jedete na pracovní cestu, na dovolenou nebo za sportem?

Každé specifické riziko má jinou cenu. Věnujte proto pozornost tomu, co vše z plánovaných aktivit je zahrnuto v základní sazbě pojistného. Pokud provozujete rizikové sporty, zjistěte, zda váš sport je skutečně pojistitelný.

 

2. Jaké cestovní pojištění a s jakými limity nabízí CK nebo CA, se kterou cestujete?

Cestovní kanceláře a agentury mají většinou od pojišťoven produkty na míru. Zjistěte si, do jaké výše limitů vám budou uhrazena jednotlivá rizika (Např. léčebné výlohy v zahraničí mohou být omezeny částkou 1 milionu korun. To je například při cestě do USA nedostačující). Většina cestovních pojištění obsahuje i další pojištění – úrazu, zavazadel, odpovědnosti. I zde si zjistěte výši pojistných limitů.

 

3. Ověřte si rozsah cestovního pojištění na své platební kartě.

Zkontrolujte si rozsah pojistných rizik a výši pojistných limitů. Tyto informace najdete v pojistných podmínkách, které jste ke své platební kartě obdrželi, nebo vám je poskytne banka, která kartu vydala.

 

4. Nezapomeňte na výluky

Při každém sjednání cestovního pojištění se zeptejte, jaké základní výluky jednotlivá rizika mají. Abyste pak nebyli překvapeni, že např. váš pes na cestě způsobil odpovědnostní škodu a ta z cestovního pojištění nebude z důvodu výluky uhrazena. Pokud cestovní pojištění neobsahuje některé riziko, zeptejte se, zda vám pojišťovna povolí výjimku anebo si sjednejte jiný produkt, který pojištění na cesty řeší – příklad: pojištění zvířat v zahraničí může řešit pojištění odpovědnosti u majetkových druhů pojištění.

 

5. Pojistěte všechny, kteří s vámi cestují

I malé děti mají být na cestách pojištěné. I když si myslíte, že nebudou dělat nic nebezpečného, budou stále pod vaším dozorem a tak se jim nic nestane. Totéž latí pro seniory -  i na odpočinkové dovolené se vyplatí mít cestovní pojištění, třeba pro případ nenadálých zdravotních potíží.

 

6. Co dělat v případě pojistné události?

Mějte na cestách určitě u sebe telefonický kontakt na asistenční službu. Běžná je asistence 24 hodin denně v českém jazyce po celém světě. V neposlední řadě vám poradí s dalšími formalitami po návratu zprostředkovatel pojištění nebo se obraťte na zákaznickou telefonickou linku pojišťovny.

 

7. Zjistěte si bezpečnostní situaci státu, kam jedete

Většina pojištění se nevztahuje na události vzniklé válkou nebo občanskými nepokoji. Krytí rizika terorismu naopak už bývá samozřejmostí. Existují státy, pro které vydává Ministerstvo zahraničních věcí upozornění. Tyto informace zjistíte na www.mzv.cz

 

 8. Nespoléhejte pouze na pojištění v kartách EHIC 

Zdravotní karta platí pouze ve státech Evropy a nekryje všechna rizika. Např. asistenci v českém jazyce, repatriaci, transport.

 

9. Zjistěte si, jaké nabízí pojišťovna aktuální výhody a slevy

I cena je pro mnohé rozhodující. Pojišťovny nabízí v různých obdobích slevy a nejrůznější výhody. Výhodné pro rodinu s dětmi bývají například „rodinné karty“ a časté jsou slevy pro různé věkové kategorie nebo množstevní slevy.

 

10. Kde se pojistit?

Prostřednictvím obchodní sítě zprostředkovatelů, nebo přímo u cestovní kanceláře. Pojišťovny nabízejí také on-line pojištění na svých webových stránkách. Těm, kteří se pojišťují na poslední chvíli a nechtějí  nic vyplňovat, jen „zavolat a vyrazit“, přijde vhod pojištění po telefonu.

 

Přejeme Vám šťastné cesty!

Zdroj: Allianz pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

RSS

Související články