Jak vidí rok 2009 české pojišťovny: Generali pojišťovna


			Jak vidí rok 2009 české pojišťovny: Generali pojišťovna
6.2.2009 Pojistný trh

Letošní rok určitě nebude lehký. Zajímalo nás, jak ho vidí pojišťovny, zda jsou spíše optimistické nebo pesimistické.

Ani nejlepší odborníci nemají křišťálovou kouli a nemohou spolehlivě předpovídat budoucnost. Ale předpověď jsme po nikom ani nežádali. Chtěli jsme jen znát názory pojišťoven na budoucnost pojistného trhu a na vše, co s tím úzce souvisí.

Pojistný svět tu byl, je a bude. Otřesy slábnoucí ekonomiky pochopitelně ovlivní i jeho budoucnost. Šanci přežít budou mít pouze ti, kteří jsou dobře připraveni. Ti mohou dokonce posílit.

České pojišťovny, kterým naštěstí nezlomily vaz „morové papíry“ (jak jim zástupci jedné z pojišťoven začali říkat), mají kupodivu do roku 2009 dobře nastartováno. Uvidíme, jaká bude jejich situace přesně za rok!

Tady je pět otázek, které jsme našim pojišťovnám položili. Každý den zveřejňujeme odpovědi jedné z nich. Dnes má slovo pojišťovna Generali.

1. Jak vidíte odbornýma očima rok 2009? Myslíte si, že finanční krize překoná letos svůj vrchol a vše se zase začne vracet k normálu?

Podle hospodářských ukazatelů z přelomu roku nelze předpovídat vývoj tím ani oním směrem. Stále více se ukazuje, jak je ekonomika celého světa provázaná, ale současně také to, že doba je zmatená a zákonitosti, které vždy platily např. na akciových trzích, najednou neplatí. V každém případě je dobré uvědomit si, že hospodářská krize a recese jsou přirozenými částmi ekonomického cyklu a že mohou vést ke konsolidaci poměrů – pokud s nimi politikové a ekonomové budou umět dobře a hlavně rychle pracovat.

2. Ovlivní finanční krize poptávku po pojistných produktech? Mám na mysli zejména zájem o pojištění ze strany velkých firem.

Ukázalo se, že zájem o pojištění se udržuje na stejné výši jako v minulých letech. Podle předběžných výsledků vzrostla poptávka po životním pojištění v roce 2008 zhruba o 7 procent. Určitě nastanou výkyvy a lidé budou lépe zvažovat, kam umístit finanční prostředky, ale segment pojišťovnictví by neměl být tak nestabilní jako např. akciové či komoditní trhy. Co se týká firemního pojištění, tak nepředpokládáme, že budou společnosti houfně prodávat svůj majetek, případně omezovat své činnosti, ale pouze hospodárněji spravovat svá aktiva. A jedním z hlavních nástrojů, jak o spravovaná aktiva nepřijít, je právě podnikatelské pojištění.

3. Vzrostly ceny zajištění na letošní rok?

Na trhu se zajištěním je možné zvýšení cen pozorovat, nicméně díky skupinovým zajistným programům byl tento vliv na jednotlivé společnosti našeho holdingu minimalizován.

4. Pokud ano, projevily se (nebo se projeví) následně ve zvýšení cen vašich produktů?

Částečně ano, nicméně cenotvorba je komplexnější úloha a je možné například říci, že snížení provozních nákladů navýšení ceny zajistných programů více než plně kompenzuje.

5. Bude letos opět mírně růst životní pojištění, nebo ho zastaví v rozletu dopady finanční krize?

Růst životního pojištění jsme i pro tento rok postavili na silných vztazích s externími partnery a klientské důvěře. Jsme přesvědčeni, že ekonomická krize se na tomto segmentu projeví pozitivně, neboť si klienti začnou více než kdy předtím uvědomovat, že kvalitní rizikové, úrazové a nemocenské pojištění je zárukou stability příjmové stránky každého rodinného rozpočtu. Proto novinky v pojištění, které plánujeme na tento rok, bezesporu přispějí ke spokojenosti klientů a zvýšení zájmu o životního pojištění. Vývoj tedy očekáváme na úrovni loňského roku. Ale opakuji, že předpovídat v tomto období není jednoduché a že vše záleží i na dobré komunikaci směrem k občanům-spotřebitelům.

Zdroj:

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články