„Hodně lidí zná filmový příběh Forresta Gumpa, ale příběhy autistů jsou daleko pestřejší, někdy i hodně smutné, ale ve všech případech se ukazuje, že vzájemná komunikace vedená správným způsobem je důležitá pro funkční soužití. Přišlo nám sympatické stát se součástí této snahy, která odpovídá naší filozofii,“ vysvětluje Halina Trsková, místopředsedkyně představenstva Pojišťovny VZP, a. s.
PVZP současně podpořila finanční částkou občanské sdružení Za sklem o. s., které je koordinátorem platformy Naděje pro autismus.
Mohlo by vás zajímat: Odpovědnost člena zastupitelstva obce ve světle nové právní úpravy
Kampaň potrvá po celý duben, letos jde už o 5. ročník. Česko svítí modře vychází z celosvětové kampaně „Light It Up Blue!“, modrá barva totiž symbolizuje komunikaci a sebevyjádření, což je jedna z oblastí, která je pro pochopení a začlenění osob s autismem podstatnou bariérou.
Autismus si svět připomíná od dubna 2008, valná hromada OSN v reakci na jeho prudce se zvyšující výskyt vyhlásila 2. duben Světovým dnem zvýšení povědomí o autismu. S některou z jeho forem žije každé 40. narozené dítě, tedy 2,5 % populace.
Komentáře
Přidat komentář