„Výroba takového trupu tankeru, jehož hodnota se pohybuje kolem 2,2 mil euro, je velmi složitá a tomu odpovídá i nutnost krýt jeho stavbu od začátku kvalitním pojištěním,“ tvrdí metodik podpory korporátního pojištění Allianz pojišťovny Ladislav Moravec.
Celý trup tvoří kvalitní ocel, jejíž sváry podléhají pravidelným rentgenovým kontrolám. Vnitřní nádrže v trupu jsou zhotoveny ze speciální nerezové oceli. „Už v době, kdy loď vznikala, je mohli svařovat pouze specialisté s vysokou kvalifikací, přičemž proces sváření navíc probíhal v tzv. ochranné atmosféře,“ dodává Moravec.
Mohlo by vás zajímat: ČAP: Trh meziročně narostl na předpisu pojistného o 2,8 miliardy
Pojištění montáže trupu je disciplína, se kterou se Allianz častější setkává v posledních dvou letech. Kryje rizika nejenom v době samotné montáže, ale i při přesouvání lodi na vodu. Toho, co se může stát, není málo, jenom namátkou – jde o klasická živelní rizika jako je povodeň nebo požár, pád z montážní podpůrné konstrukce, poškození konstrukce trupu v důsledku špatného svařování, poškození trupu při spouštění lodi z podpěr do vody apod.
Rozměry plavidla jsou 122 metrů a 15,5 metrů. Bez zátěže má ponor pouhý 1,5 metru, ale bude-li loď naložena minerálními oleji až po okraj, může se ponořit až do sedmi metrů.
Komentáře
Přidat komentář