Allianz v Čechách pojistila stavbu netradičního tankeru


			Allianz v Čechách pojistila stavbu netradičního tankeru
1.8.2018 Tiskové zprávy

V těchto dnech pluje z loděnic ve Lhotce nad Labem do Hamburku netradiční plavidlo. Jde o trup tankeru, kterému v uplynulých měsících kryla stavebně montážní rizika Allianz pojišťovna. Tehdy ještě nebyl lodí, ale pouhou „stavbou“. Plavidlo je unikátní tím, že má netradičně ploché dno. Nebude totiž jezdit s ropou po mořích, ale s minerálními oleji po holandských kanálech.

„Výroba takového trupu tankeru, jehož hodnota se pohybuje kolem 2,2 mil euro, je velmi složitá a tomu odpovídá i nutnost krýt jeho stavbu od začátku kvalitním pojištěním,“ tvrdí metodik podpory korporátního pojištění Allianz pojišťovny Ladislav Moravec.

Celý trup tvoří kvalitní ocel, jejíž sváry podléhají pravidelným rentgenovým kontrolám. Vnitřní nádrže v trupu jsou zhotoveny ze speciální nerezové oceli. „Už v době, kdy loď vznikala, je mohli svařovat pouze specialisté s vysokou kvalifikací, přičemž proces sváření navíc probíhal v tzv. ochranné atmosféře,“ dodává Moravec.


Mohlo by vás zajímat: ČAP: Trh meziročně narostl na předpisu pojistného o 2,8 miliardy


Pojištění montáže trupu je disciplína, se kterou se Allianz častější setkává v posledních dvou letech. Kryje rizika nejenom v době samotné montáže, ale i při přesouvání lodi na vodu. Toho, co se může stát, není málo, jenom namátkou – jde o klasická živelní rizika jako je povodeň nebo požár, pád z montážní podpůrné konstrukce, poškození konstrukce trupu v důsledku špatného svařování, poškození trupu při spouštění lodi z podpěr do vody apod.

Rozměry plavidla jsou 122 metrů a 15,5 metrů. Bez zátěže má ponor pouhý 1,5 metru, ale bude-li loď naložena minerálními oleji až po okraj, může se ponořit až do sedmi metrů.

Zdroj: Allianz pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články