Nejčastěji šlo o asistenční zásah z důvodu poruchy motoru, baterie, spojky či startéru. U dopravních nehod pak potřebovali řidiči pomoc kvůli střetu s jiným vozidlem nebo se zvěří, případně z důvodu rozbitého čelního skla.
Asistenční společnosti ale zasahovaly také u defektů pneu, zabouchnutých klíčů či záměně paliva. Obecně více dopravních nehod se stane na silnicích I. a nižších tříd než na dálnicích. Asistenční zásahy byly rozprostřené po celé ČR, mezi dálnicemi pak „kralovala“ česká dopravní tepna D1. V zahraničí pak potřebovali motoristé nejčastěji pomoc v Německu, Rakousku, Chorvatsku, Itálii a na Slovensku.
Mohlo by vás zajímat: Co dělat, když se v zahraničí potýkáte s nezaviněnou autonehodou?
„Za meziroční nárůst počtu asistenčních zásahů může zejména rostoucí povědomí o službách, které získávají motoristé k pojištění svého vozidla. Již několikátým rokem běží intenzivní kampaň Linky pomoci řidičům 1224 upozorňující řidiče na správné chování při dopravní nehodě a nutnost rychlého odstranění nepojízdného auta ze silnice,“ říká Petr Bold, prezident ČAAS, která zastupuje čtyři nejvýznamnější asistenční společnosti působící na českém trhu.
Shrnutí letní sezóny 2018:
- Od 1. července do 2. září 2018 využilo asistenční služby téměř 53 tisíc motoristů
- Oproti minulému roku přibylo o 16 % více asistenčních zásahů
- Nejvíce asistenčních zásahů bylo v srpnu
- Nejčastější problémy motoristů: poruchy (motor, baterie, spojkový pedál, startér, chlazení), nehoda (střet vozidel, střet se zvěří, čelní sklo), vlastní zavinění (defekt pneu, vybitá baterie, zabouchnutí klíčů, záměna paliva)
- V zahraničí využilo asistenční pomoci 7900 klientů asistenčních společností, nejčastěji v Německu, Rakousku, Chorvatsku, Itálii a na Slovensku
Komentáře
Přidat komentář