ČAAS: Zdravotní asistence pomáhá i v zahraničí


			ČAAS: Zdravotní asistence pomáhá i v zahraničí

Češi stále častěji tráví zimní dovolenou v exotických zemích, potvrzuje to počet zásahů realizovaných asistenčními společnostmi. Meziroční nárůst činil přes 20 %. Během loňské zimní sezóny pomohli členové České asociace asistenčních společností (ČAAS) českým turistům v celkem 6 300 případech, nejčastěji se jednalo o nachlazení, zažívací obtíže a drobné úrazy. 

Kvalitní lékařské péče i v odlehlých končinách se jim dostane zdarma, pokud před cestou uzavřou příslušné cestovní pojištění, o samotné zajištění pomoci se pak postará asistenční společnost pojišťovny. Z exotických destinací si Češi v zimě rádi zaletí do Egypta, Spojených Arabských Emirátů, Číny, Indonésie, USA a jihovýchodní Asie, kde dominuje Thajsko.

Oproti roku 2016 vzrostl počet asistenčních zásahů v zimních dovolenkových destinacích o více než 20 %. „V roce 2016 jsme realizovali menší počet zásahů v oblíbených destinacích jako je Egypt, Tunis a Turecko, který byl pravděpodobně způsoben nižším zájmem cestovatelů o tyto země z důvodu nestabilní politické situace či rizika teroristických útoků. V roce 2017 se Egypt opět vrátil mezi oblíbené destinace. V Asii patří mezi nejoblíbenější destinace Thajsko,“ vysvětluje Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR, a člen prezidia ČAAS.

Klimatizace a změna klimatu

Riziko nejběžnějších onemocnění (nachlazení, angína, žaludeční nevolnost, problémy s krevním tlakem nebo močovým ústrojím) vzniká často už při příletu na místo, kde je teplota i o 30 až 40 stupňů vyšší, než ze které jsme před několika hodinami odlétali. Zdravotní problémy pak eskalují v kombinaci s klimatizací v autobusech a hotelích, jiné stravě a jiným složením vody, pobytem na slunci, nedostatečným pitným režimem a neočekávanými alergeny.


Mohlo by vás zajímat: Umělé oplodnění? Role zdravotní a komerční pojišťovny


Roste počet zdravotních asistencí zejména u malých dětí, seniorů a těhotných. „Kromě drobných poranění při zakopnutí, uklouznutí nebo třeba kontaktu s mořským živočichem, například při šlápnutí na mořského ježka, řešíme i úrazy z nehod na vypůjčených skútrech nebo v autech. Závažnější bývají také problémy v důsledku chyby při přístrojovém potápění, ale i přecenění vlastní kondice při plavání,“ říká Marek Jaroš, generální ředitel společnosti Global Assistance.

Asistenční společnosti spolupracují s domácími i zahraničními zdravotnickými zařízeními. „V turisticky frekventovaných destinacích máme vytvořenou vlastní síť lokálních smluvních zdravotnických zařízení, lékařů a dalších asistenčních partnerů,“ říká Vladimír Fuchs, viceprezident České asociace asistenčních společností a ředitel asistenční společnosti Europ Assistance.

O klienty se asistenční společnosti starají i při různých živelných událostech, jako jsou erupce sopky, zemětřesení či hurikány. „V praxi to znamená, že zavoláte na číslo asistenční společnosti své pojišťovny uvedené ve smlouvě o cestovním pojištění. Operátor po vyhodnocení vaší situace doporučí optimální řešení a zajistí poskytnutí zdravotní péče či pomoci kdekoliv ve světě,“ popisuje správný postup Libor Diepolt, viceprezident ČAAS a ředitel asistenční společnosti Euro-center.


Mohlo by vás zajímat: Takáful: Seznamte se s islámským pojištěním


Stalo se aneb když asistence zachrání život

„Klient si s kamarádem půjčil loď a plavili se po Karibiku. Na návštěvě přístavu v jedné kubánské vesničce klient v žabkách vyskočil z lodě na molo. Boty se mu během skoku nešťastně vyzuly a klient si vážně poranil obě nohy. Pro klienta jsme zařídili převoz do Havany, kde proběhlo zdravotnické ošetření a následně zajistili letecký transport zpátky domů. Do odletu se o něj staral námi zajištěný doprovod, neboť klient byl nepohyblivý,“ představuje Vladimír Fuchs jeden z případů asistenční společnosti Europ Assistance.

„Klient byl na dovolené v Thajsku na výletu na motorce, a když z ní sesedal, stoupl do trávy, kde ho uštknul had. V nemocnici naštěstí zjistili, že had nebyl jedovatý, ale přesto byla nutná krátká hospitalizace,“ říká Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR.

„Při safari v Jihoafrické republice dvě zebry vběhly do cesty džípu a jedna z nich skočila proti přednímu sklu tak nešťastně, že auto sjelo ze srázu a převrátilo se. Došlo k těžkému zranění klienta, konkrétně ke komplikované zlomenině nohy, pohmožděninám a otřesu mozku. Zraněnému jsme zajistili transport helikoptérou na traumatologické oddělení nemocnice, kde podstoupil ortopedickou operaci. Po desetidenní hospitalizaci jsme zařídili převoz letadlem vleže, na tzv. stretcheru, s doprovodem lékaře,“ přibližuje jeden z náročných asistenčních případů Libor Diepolt, ředitel asistenční společnosti Euro-center.


Mohlo by vás zajímat: Zajímavý konflikt zájmů na německé pojistném trhu


Dobrodruh a mořeplavec, který se rozhodl obeplout svět na plachetnici, zvolil pro svoji více než roční plavbu pojištění, jehož součástí byla i asistenční pomoc. U pobřeží Austrálie ho potkaly nečekané zdravotní problémy, které si vyžádaly operaci. Poskytli jsme finanční záruku za úhradu zdravotní péče. Po hospitalizaci se klient mohl opět vydat na moře a plavbu dokončit,“ popisuje Marek Jaroš neobvyklý případ, který řešila asistenční společnost Global Assistance.

Služby poskytované v rámci cestovní asistence:

  • vyhledání vhodného lékařského zařízení
  • zajištění lékařského ošetření a péče vč. úhrady vzniklých nákladů
  • repatriace klienta zpět do vlasti
  • zajištění právní pomoci, právní asistence
  • vyřízení náhradních dokladů a finanční zálohy v případě ztráty zavazadel
  • zajištění náhradní dopravy, případně ubytování
  • vyslání opatrovníka a ubytování členů rodiny
  • zaslání léčiv a jiných zdravotnických potřeb
  • přeprava zesnulého a vyřízení potřebné dokumentace

 

Zdroj: ČAAS

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články