Nejčastější příčinou dopravních nehod zůstává trvale nepozornost řidičů, podle policejních dat přibylo v loňském roce i srážek se zvěří.Zdroj: Dopravní policie ČR
Tomáš Lerch se také pozastavil nad alarmujícím počtem obětí, které v době nehody nebyly připoutané bezpečnostním pásem. Připoutaných nebylo 28 % řidičů, kteří zemřeli při dopravní nehodě, a více než 21 % spolujezdců. „Zejména u spolujezdců platí, že jejich nepřipoutání je ohrožení pro celou posádku,“ varoval na konferenci Lerch. Reagovat chce hlavně posílením preventivních programů, v nadcházejících jarních měsících se pak chce už tradičně zaměřit na prevenci bezpečné jízdy speciálně u řidičů motocyklů.
Vladimír Fuchs z asistenční služby Europ Assistance pak upozornil na to, že dopravu na silnicích komplikují i menší události, které není třeba hlásit policii. Příčinou nepojízdného auta je často porucha nebo drobná nehoda, i ty pak ovlivňují plynulost dopravního provozu. V roce 2019 očekává Europ Assistance uskutečnění více než 120 000 zásahů technické pomoci motoristům. Podle dat Europ Assistance drobných nehod během letošní zimy přibylo. Od ledna do března letošního roku zaznamenala asistenční služba o 50% více zásahů silniční služby, než loni ve stejném období. O třetinu se navýšil také počet odtahů.
Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Kolik profesionálů prokáže odbornou způsobilost?
„Naším cílem je zejména na páteřních komunikacích zrychlovat čas příjezdu odtahové či zásahové služby. Tímto přispíváme ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Dnes se nám díky novým technologiím daří ve většině případů zasahovat přímo v místě události do 30 minut od prvního kontaktu asistenční služby.“ uvedl na bilanční konferenci Vladimír Fuchs.
K tomu přispívají i nejmodernější technologie. „Neustále se snažíme vylepšovat naše služby a dále je automatizujeme. Od roku 2018 mají naši zákazníci možnost zobrazit si online na mapě pozici zásahového vozu, který jim jede pomoci,“ uvedl jako příklad Vladimír Fuchs.
Europ Assistance letos nasadila například virtuálního agenta, aby zkrátila čekací dobu přijetí hovoru, a také představila službu Geolink, která umožňuje přesně lokalizovat pozici klienta, jenž potřebuje asistenci a nachází se mimo obec.
Mohlo by vás zajímat: Společnosti Boeing hrozí náhrada škody v historické výši
Základní prevencí pro usnadnění všech zásahů je ale vůbec mít sjednaný nějaký program autoasistence. Zejména to platí pro cesty do zahraničí, kde bývá oprava často finančně i organizačně náročná. Podle Vladimíra Fuchse na to ale čeští řidiči stále více pamatují a běžně si už říkají o vysoký standard asistenčních služeb. Europ Assistance zaznamenala například zvýšený zájem například o zajištění náhradního vozidla, to se stále častěji sjednává například jako součást havarijních pojištění. „Dříve by lidé zavolali sousedovi, dnes lidé vědí, že mají předplacenou asistenci,“ shrnul Fuchs.
Akci spolupořádal Klub motoristických publicistů, který na konferenci také ocenil PR manažerku roku v automobilovém průmyslu. Stala se jí Radka Matthey ze společnosti Peugeot. Bilanční setkání s ředitelem Odboru dopravní policie pořádá Europ Assistance od roku 2017.
Komentáře
Přidat komentář