Oblast komunikace je jasná. Zde hlavní roli hraje, co se týká technologické oblasti, stále ještě telefon a v čistě elektronické podobě e-mail – poslat, přečíst doručenku, potvrdit, odpovědět, předat, případně přečíst a předat, roztřídit, archivovat, zálohovat.
Přitom lze pro jednání s klientem, zvlášť pokud má být přítomen specialista na určitý druh pojištění, který není v místě, s úspěchem použít videokonferenční řešení. Výhod proti e-mailu je více než dost – současná komunikaci více účastníků, sdílení elektronických materiálů a možnost jejich interaktivní tvorby, například s pomocí kancelářských editorů v prostředí privátního cloudu. Úspora minimálně časová pro všechny strany je zde zřejmá.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: povedeniporadci.cz
S generační obměnou na obou stranách, obchodníka i klienta, přijde určitě i doba většího využití sociálních sítí, cloudových řešení a sdílení na sto způsobů. Vše je jen otázkou vykořenění zvyku sáhnout po telefonu nebo po klíčích od auta.
V oblasti informací to již tak jednoznačné není. K nim je potřeba se dostat, třídit, zpracovat, propojit, porovnat, přenést, uchovat a využít v několikanásobné spirále.
Nejžádanější, ale také nejkomplikovanější částí celého procesu, je propojení získaných informací. Propojit informace z různých zdrojů, obchodní i metodické, na jedno místo, pohodlně a srozumitelně. Propojit si metodické informace od pojistitelů do přehledů, která jsou v podrobné podobě využitelné pro nalezení optimální varianty pro klienta, ve zjednodušené podobě využitelné jako obchodní nástroj a uspokojení legislativních potřeb ČNB.
Porovnat si obchodní informace v jednom vlastním nástroji místo obtížného porovnávání výsledků z deseti různých zdrojů a přímo využít ke sjednání pojištění. Sjednané pojištění přenést k uchování do informačního systému a využít všechna získaná data, okamžitě nebo později. A začít novou spirálu.
Mohlo by vás zajímat: FINfest 2017: Pojištění a likvidace
Nesmí se zde zapomenout na důležitou věc. IT není pojišťovací specialista a informace jsou pro něj data ke zpracování se souvislostmi, které někdo definuje – člověk specialista. Lidský faktor. A faktor chybovosti zdrojů informací. Proto není možné zpracovaná data bezmyšlenkovitě přijmout jako správná, ale je nutné nad výsledky přemýšlet.
Do získání, zpracování i uchování se nyní snaží v rámci ochrany klienta zasáhnout GDPR, a byť se tato zkratka denně objevuje v masmédiích, je potřeba si na reálný dopad, neovlivněný panikou a strachem ze sankcí, pár měsíců počkat.
Základním požadavkem obchodníků v obou oblastech, komunikacích i informacích, je maximální jednoduchost a komfort obsluhy a dostupnost blížící se ideálně číslu 99,9999%. Se současnými technologiemi není problém toho dosáhnout. Ale není to celé na bedrech IT. To může udělat vždy jen to,
co požaduje obchodník, najít kompromis v požadavcích, ideální poměr přínosu řešení a výsledné ceny v dlouhodobém horizontu.
V rámci uskupení OK HOLDING byly v posledních letech největšími finančními investicemi IT projekty právě do nástrojů pro propojení a sjednocení dat: CARkulka pro srovnání nabídek dnes již deseti pojistitelů a sjednání smlouvy o pojištění motorového vozidla z jednoho zadání na jedné on-line stránce, využívající webové služby pojišťoven, Atlas pojistných produktů pro metodické srovnání druhů pojištění, nové informační systémy pro makléřské, brokerské i dotační části holdingu, privátní cloud včetně nástrojů pro řízení spolupráce.
A v přípravě jsou již další nástroje a aplikace. Další významné investice putují do zkvalitňování infrastruktury a technických zdrojů jako základu pro vysokou dostupnost všech výše uvedených služeb.
Tyto projekty vyžadují kromě finančních investic i investice myšlenkové, procesní a analytické. Logicky tak spotřebují významné množství časové kapacity všech členů IT. Jsme si ale vědomi, že bez funkčních a uživatelsky co nejpřívětivějších aplikací, budou obchodníci uskupení OK HOLDING znevýhodněni. I pro nás, je tedy stěžejní, být neustále ve střehu a nezaspat.
Otázka na konec. Dokázal by se dnes obchodník, pokud chce pracovat efektivně, obejít bez fungujícího IT?
Mgr. Petr Horáček
vedoucí oddělení IT společnosti OK GROUP a.s.
Komentáře
Přidat komentář