Největší škodu napáchal vítr u Ústí nad Orlicí, kde majiteli odletěla střecha v hodnotě dvou milionů korun. Netradiční pojistnou událost nahlásil pojišťovně Allianz klient, kterému orkán sebral ze zahrady kurník s exotickými slepicemi. Za úterní dopoledne eviduje Kontaktní centrum 200 nových pojistných událostí. Klienti mohou případy hlásit i bez čekání na telefonu a to prostřednictvím formuláře na internetu www.allianz.cz/hlaseni, který funguje 24 hodin denně.
V první řadě je třeba škodu nafotit a současně vytvořit přehled poškozených nebo zničených věcí. Ideálně i s nákupními doklady. Pokud klientům vítr poškodil nebo úplně odnesl střechu, je třeba ji nafotit, a hned poté alespoň provizorně přikrýt, aby jim mezitím do domu například nenapršelo.
Nárůst škod zaznamenali také „autaři“. Místo standardních bouraček se po víkendu věnují především poškozeným vozidlům, na která spadly v lepším případě jenom větve, v horším celé stromy. V návaznosti na nedělní vichřici kontaktovalo Allianz pojišťovnu jenom za pondělní dopoledne přes 500 klientů, kteří oznámili škodu za několik desítek milionů korun. Tyto počty se ale budou v následujících dnech ještě zvyšovat.
Nejčastěji šlo o zdevastované střešní krytiny, spadlé stromy na domy, auta a kůlny, popadané ploty a rozbité skleníky. Výjimkou není ani poškozené lešení anebo spadlá omítka. A protože minulý týden již bylo pěkné počasí, nechybí ve výčtu ani zahradní nábytek, včetně trampolín. Škody mohou lidé hlásit nejenom na Klientském centru 241 170 000), ale i prostřednictvím formuláře na internetu ZDE.
Mohlo by vás zajímat: Ergo: Zajímavá nabídka pro 2 miliony členů odborů Verdi
„Ve srovnání s orkány Kyrill a Emma neevidujeme takový rozsah škod. Porovnání ale neřešíme. Každému, komu nedělní vichřice způsobila škodu, a byl pojištěný, ji budeme likvidovat bez ohledu na to, jestli šlo o kalamitu celorepublikovou, anebo jenom lokální,“ říká ředitel likvidace Allianz pojišťovny Martin Hlaváč. Od rána už lidé do Allianz telefonují doslova z celé České republiky. Největší koncentrace volajících je ze severní Moravy, z oblasti Krušných hor a z jižních Čech.
Jak správně postupovat při hlášení pojistné události? V první řadě je třeba ji nafotit a současně vytvořit přehled poškozených nebo zničených věcí. Ideálně i s nákupními doklady. Škodu můžete pojišťovně oznámit buď telefonicky nebo prostřednictvím webu, případně i písemně.
Pokud klientům vítr poškodil nebo úplně odnesl střechu, je třeba ji nafotit, a hned poté alespoň provizorně přikrýt, aby jim mezitím do domu například nenapršelo. Allianz jim v takovém případě zaplatí i tzv. zachraňovací náklady. V každých pojistných podmínkách je totiž věta o tom, že klient musí zabránit následným škodám. „Klientům doporučujeme, aby škodu nahlásili co nejdříve. Máme v terénu všechny naše mobilní techniky. Mít zlikvidované a zaplacené škody co nejrychleji, není jenom zájem klientů, ale i pojišťoven,“ dodává Hlaváč.
Komentáře
Přidat komentář