Auxilia zvyšuje rezervy s ohledem na emisní skandál VW


			Auxilia zvyšuje rezervy s ohledem na emisní skandál VW

V uplynulém období byly na tomto portálu prezentovány výsledky velkých evropských kompozitních pojišťoven v roce 2017 i v prvním čtvrtletí 2018. Zajímavá ovšem může být i analýza hospodaření menší specializované pojišťovny. Jako příklad lze uvést německou pojišťovnu právní ochrany Auxilia, jejichž některých klientů by se mohl dotknout emisní skandál VW.

Podle tiskové informace německá pojišťovna právní ochrany Auxilia (Auxilia Rechtsschutz-Versicherungs-AG) významně zvýšila v roce 2017 své technické rezervy, a to o 11,8 mil. eur na téměř 138,3 mil. eur. V roce 2018 totiž počítá se značným nárůstem pojistných plnění.

Nárůst technických rezerv vyplývá ze silného růstu pojistného v minulých letech, ze zrušení některých smluv a především ze škodních událostí v souvislosti s emisním skandálem VW. Ke konci roku 2017 činila rezervní kvóta Auxilia 139 % ve srovnání se 134 % v předchozím roce.  Škodní kvóta zůstala v roce 2017 beze změny a dosáhla výše 69, 1 %.

Výplaty pojistných plnění poklesly o 4 % na 55,8 mil. eur. Snížila se hlavně pojistná plnění z titulu investičních sporů a z titulu zrušení půjček na nemovitosti. Díky zlepšené nákladovosti poklesla v roce 2017 kombinovaná kvóta na 97,6 %, přičemž v předchozím roce činila 98 %. Tím pojistně technický zisk vzrostl z 1,9 mil. EU v roce 2016 až na 24 mil. eur v roce 2017. Bilanční zisk dosáhl v roce 2017 výše 4,3 mil. eur a solventnostní poměr činil ke konci roku 192 %.


Mohlo by vás zajímat: Nejcennější pojišťovny světa? Čína vládne!


Zvýšení nové produkce o 10 % a poklesu storen vděčí Auxilia v roce 2017 za nárůst pojistného o 5,2 % na 99,4 mil. eur. V tom spočívá síla této pojišťovny. Ve srovnání  s celým segmentem pojištění právní ochrany v Německu nemusela proto zvyšovat kmenové pojistné. Počet pojistných smluv se v roce 2017 zvýšil o 4,1 % na 565 742.  Pokud jde o klienty Auxilia, tak 85 % jsou fyzické osoby a zbytek připadá na živnosti převážně s méně než 50 zaměstnanci.

Pojišťovně Auxilia se prý vyplatilo rozšíření a přepracování produktového portfolia v roce 2016, jež se ukázalo jako konkurenceschopné. V roce 2018 počítá Auxilia opětně s nízkým stornem a s pozitivním vývojem předepsaného pojistného.

Pokud jde o pojistné události, tak na mediaci jich připadalo v roce 2017 okolo 2 %. Výrazněji se uplatnilo on-line poradenství, které pro Auxilii provozovala jedna advokátní kancelář. Tímto způsobem bylo zpracováno 6,3 % ze všech pojistných událostí.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články