AXA dosáhla v roce 2015 zisku 400 milionů a růstu 60%


			AXA dosáhla v roce 2015 zisku 400 milionů a růstu 60%

Za šedesátiprocentní růst vděčí AXA hlavně digitalizaci a stále většímu důrazu na kvalitu produkce. Jen stornovost klesla u AXA na 10 % a dosáhla rovněž větší efektivity spojené s úsporou administrativních nákladů. V celkové struktuře produktů a služeb nadále roste význam segmentu rizikového životního a neživotního pojištění oproti spořícím a investičním produktům. Objem aktiv pod správou se zvýšil o 2 % na 111 miliard korun.

„Můžeme si být jistí, že úspěšně pokračujeme v transformaci naší společnosti, v rámci které jsme přehodnotili náš obchodní model a zaměřili se více na rozvoj nových platforem podporujících dlouhodobý růst. Investice z minulých let, především do neživotního pojištění, jsme úspěšně transformovali v zisk. Nejen že jsme v  neživotním pojištění zaznamenali meziroční nárůst předepsaného pojistného o 12 %, ale navíc se nám podařilo poprvé od založení neživotní pojišťovny dosáhnout zisku. Myslím, že rok 2015 nejen proto můžeme považovat za jednoznačné potvrzení úspěšné cesty naší transformace,“ říká Sébastien Guidoni, finanční ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.AXA_04_vysledek

Kromě rostoucí kvality prodeje má na dobré výsledky finanční skupiny AXA vliv i zlepšování efektivity zásluhou digitálních řešení především v oblasti distribuce. V roce 2015 byly dvě ze tří smluv zpracovány elektronicky, což představuje meziroční nárůst o 44 %. Projevuje se i zaměření na růst v oblasti rizikového životního a neživotního pojištění. Nový obchod v tomto segmentu vzrostl meziročně o 28 % a celkové pojistné o 19 %. Podíl rizikového životního a neživotního pojištění na celkové nové produkci AXA v roce 2015 tak překonal hranici 45 %, zatímco v roce 2011 to bylo pouze 7 %.

AXA_03

 

„V roce 2015 jsme potvrdili, že naše dlouhodobá strategie zaměření především na krytí rizik v životním a neživotním pojištění, se vyplácí. Je to cesta, jak za současných tržních podmínek, kdy mají úrokové sazby zásadní dopad na spořicí a investiční produkty, přinášet hodnotu našim klientům i akcionářům. Neméně důležité je také zvyšování produktivity, což nám umožňuje modernizace a digitalizace našich interních procesů nejen v distribuci. Nový obchodní model společně s růstem efektivity umožnili skupině AXA v Čechách a na Slovensku dosáhnout velmi dobrého hospodářského výsledku 400 milionů korun,“  říká Martin Vogl, generální ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.

AXA_01

AXA_2

Aby AXA dokázala vytvořit při segmentaci distribučních sítí ideální podmínky pro své klienty, vytvořila studii nazvanou Cesta zákazníka. V té dlouhodobě mapovali u svých zákazníků jejich potřeby, očekávání, nedostatky systémů a následně se snažili všechny význačné problémy vyřešit. Spolu s touto optimalizací vznikla i velmi zajímavá tabulka fází životního cyklu zákazníka. Samotná studie je velmi zajímavá a v následujících dnech vám ji představíme samostatně.

cesta_zakaznika

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články