Rizikový servis


			Rizikový servis
23.10.2008 Pojistný trh

Zajímá vás, která pojišťovna pojistila legendární Titanic? Upřesním, že skutečně máme na mysli loď, která 10. dubna 1912 narazila na ledovec a většina pasažérů zahynula. Tak tedy Titanic pojistila pojišťovna Allianz – ostatně dnes už stejně legendární jako zmiňovaná loď.

Na konferenci pojišťovacích makléřů 2008 to prozradil Charles Counet, risk manažer pojišťovny Allianz.

Radek Baštýř, vedoucí úseku flotilového pojištění z Allianz objasnil pro mnohé z nás možná dosud utajené příčiny smutného konce nádherného plavidla. Jak bývá obvyklé, o osudu Titaniku rozhodovalo selhání lidí. Posádka byla přepracovaná, námořníci sloužili „od nevidím do nevidím“. Také proto se k nim zřejmě nedostala zpráva, že Titanik vplouvá do oblasti ledovců. I když to kapitán vždy popíral, touha vyhrát Zlatou stuhu ho vedla k tomu, že loď plula příliš rychle. Když se k tomu ještě doplní špatné rozhodnutí na kapitánském můstku, byla katastrofa dokonána.

Smutný příklad Titaniku ukazuje, jak se (ne)má dělat rizikový servis.

Správný rizikový servis

Rizikový servis pojišťovny Allinaz funguje jako prevence škod. Výsledkem je snížení nehod o 25 %, vysvětlil Charles Counet a dodal: „Pokud je tohle číslo menší, nejsem spokojen.“

V praxi to znamená snížení nákladů na palivo o 4 až 10 %. Klient tak může ušetřit až 40 000 litrů paliva ročně. Počet škod lze snížit kromě zlepšení infrastruktury především ovlivňováním lidského chování tak, aby nedocházelo k haváriím.

Příčiny dopravních nehod jsou v podstatě stále stejné: nedodržení bezpečné vzdálenosti, nepřiměřená rychlost a nedání přednosti v jízdě. „Řidiči si rádi myslí, že jsou lepší než Lewis Hamilton, pilot stáje McLaren,“ konstatoval Counet.

Snižovat ve firmě počet škod je důležité také proto, že se snižuje počet zraněných a hlavně: zlepšuje se image společnosti.

Rizikový servis v praxi

Základem je dlouhodobý sběr dat a jejich analýza. Tímto způsobem lze získat vyhodnocení pro makléře i klienta.

„Je ovšem snadnější prodat rádio než systém na řízení rizik,“ dodal Counet. Systém navíc není vhodný pro každou společnost. Ta musí věřit v prevenci rizik, musí program převzít za svůj a každý musí být přesvědčen, že je to pro společnost důležité.

Pravidla, kterými se program řídí, stačí na jednou popsanou stránku, ale musí to být plán společnosti, nikoliv plán Allianz. Je založen na tréninku řidičů.

„Jde-li o společnost, která provozuje kurýrní službu, jež inzeruje, že doručí zásilku z Prahy do Brna za 1 hodinu, pak je takový plán úplně zbytečný,“ uzavřel Counet.

Zdroj: Allianz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články