O síle Xaviera svědčí i ta skutečnost, že den po jeho zásahu nefungoval železniční provoz na nejdůležitějších německých dálkových tratích, jako například Hannover-Berlín, Hamburg-Berlín, Hamburg-Hannover a Hamburg-Kiel. V případě především Berlína a Braniborska lze konstatovat, že Xavier se zařadil mezi nejsilnější bouře za poslední desetiletí.
V Berlíně musel být v pátek dne 6. 10. 2017 značně omezen provoz S-Bahn. Kvůli opravám, odklizení trosek či odpadu byl vyhlášen výjimečný stav. Kromě některých parků a zahrad musela být kvůli úklidu uzavřena slavná berlínská zoologická zahrada. V Braniborsku a Předním-Pomořansku zůstalo mnoho míst bez elektrického proudu. Ve Wilhelmshavenu zase vichřice vytrhla z ukotvení těžký přístavní jeřáb o váze kolem 1000 tun, který následně skončil v platební dráze.
Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2016 v Česku dle oPojištění.cz
Úřady zatím registrují sedm mrtvých, z toho čtyři v Braniborsku, řadu zraněných osob a značné množství dopravních nehod.
Pojišťovny jsou zatím, pokud jde o odhad škod, velmi zdrženlivé. Registrují sice více oznámení škodních událostí, ale několik dní po zmíněné bouři nelze podle nich určit rozsah a hodnotu škod. Podle údajů jedné z pojišťoven se ukazuje, že hodně pojištěných škod bude v Hamburku a na jihu Šlesvicka-Holštýnska.
Aktuárská poradenská společnost Meyerthole Siems Kohlruss (MSK) odhaduje škody německých pojišťoven v rozmezí od 150 do 200 mil. eur. Dále upozorňuje, že podzimní bouře před polovinou října se vyskytly v posledních 50 letech jen několikrát. Tato bouře spojená s vichřicí postupovala velmi rychle od pobřeží v Dolním Sasku směrem do Braniborska a pak dále do Polska. Prudké nárazy větru dosahovaly rychlost přes 100 km za hodinu, a to pouze v pásu širokém asi 100 km, což rozsah škod značně snížilo. Ovšem v tomto pásu se nacházelo hlavní město Berlín.
Komentáře
Přidat komentář