ČAP: Stávající zaměstnance pojišťoven jejich práce baví


			ČAP: Stávající zaměstnance pojišťoven jejich práce baví
19.7.2018 Spektrum

Práce v pojišťovnictví připadá zaměstnancům tohoto segmentu trhu užitečná a prestižnější než práce ve školství, obchodu či umění. Vyplývá to z průzkumu, který pro Českou asociaci pojišťoven (ČAP) realizovala výzkumná agentura SC&C a který byl publikován v časopise Pojistný obzor. Zaměstnanci pojišťoven jsou celkově se svou prací spokojeni – zásadní pozitivní vliv na to má pracovní kolektiv a náplň práce.


Pojistný obzor k přečtení ZDE


S ohledem na nástup digitálních technologií a rozvoj regulace je otázkou času, kdy se výrazněji přeskupí struktura nabízených pozic ze strany pojišťoven. „Pojišťovny se už dnes mnohem více poohlížejí mezi IT experty nebo začínají zvyšovat kvalifikaci stávajících zaměstnanců. Důležitým předpokladem pro budoucí práci v tomto sektoru je tudíž motivace učit se stále něco nového – což splňuje podle průzkumu mezi pojišťovnami 89 % respondentů. Podobně vysoká část zaměstnanců (84 %) by v tomto sektoru ráda pracovala i v budoucnu,“ uvádí Jan Matoušek, výkonný ředitel ČAP.

ČAP zamestnanci Graf1,2

Za pravdu mu dává František Lukáš, ředitel lidských zdrojů UNIQA pojišťovny: „Čerstvým důkazem je nutnost pro pojišťovny zřídit pozici tzv. ‚DPO‘ (pověřence na ochranu osobních údajů). Roste ale i počet pozic v oblasti IT security a on-line marketingu; velký rozvoj zažívají i call centra.“ Podobně to vidí také František Mareš, náměstek generálního ředitele Pojišťovny České spořitelny: „Nábory realizujeme z důvodu digitalizace, nárůstu obchodní produkce a implementace legislativních změn, což souvisí i s navýšením personálu.“


Mohlo by vás zajímat: Podcast: IDD všude, kam se podíváš


„Mění se také přístup personálních oddělení (zejména k zaměstnancům a uchazečům), která také využívají moderní nástroje k recruitmentu, např. stále oblíbenější sociální sítě,“ doplňuje Šárka Brůnová, která řídí personální úsek Kooperativy.

ČAP zamestnanci Graf 3,4

„Nástup nových technologií využíváme pro větší flexibilitu. Všechno, co dokážou naši lidé vytvořit z kanceláře, dokážou vytvořit odkudkoliv, kde se připojí k internetu. To je jedna z výhod a zároveň jeden z požadavků při náboru nových zaměstnanců,“ dodává Libor Stodola, personální ředitel skupiny AXA ČR a SR.

Takřka 80% spokojenost 

Celková spokojenost zaměstnanců v pojišťovnictví dosahuje téměř 80 % – výborně jsou hodnoceny zejména vztahy s nadřízenými a kolektiv. „Na základě odpovědí zaměstnanců lze soudit, že většina z nich si uvědomuje kariérní potenciál práce v pojišťovnictví, a nijak v tomto směru tedy nestrádá – práce je pro ně zajímavá a ve většině případů naplňující,“ uvádí Jana Hamanová, ředitelka výzkumu SC&C.

ČAP zamestnanci Graf 5

To je pravděpodobně i důvodem, proč zaměstnanci pracují v pojišťovnách průměrně až 10 let. Shodují se na tom i HR manažeři pojišťoven. „Pojišťovnictví je poměrně klidné odvětví, kde se navíc mzdy pohybují nad průměrem, takže zaměstnanci nemají příliš důvodů odcházet,“ myslí si František Lukáš.

„Česká pojišťovna má jako firma dlouholetou tradici – mnoho lidí tady strávilo téměř celý svůj profesní život, sounáležitost se značkou je veliká a je atraktivní i pro mladé,“ uvádí Petr Bielik, personální ředitel České pojišťovny. Podobně loajální zaměstnance má i Pojišťovna České spořitelny.

ČAP zamestnanci Graf 6 

„Průměrná doba zaměstnání je u nás sice 8,5 roku, ale máme také zaměstnance, kteří jsou ve společnosti od jejího vzniku,“ vysvětluje František Mareš. Také Kooperativa má zaměstnance působící ve společnosti více než 20 či 25 let. „Určitě tomu napomáhá rodinná firemní kultura Kooperativy, zázemí a jistota,“ vysvětluje Šárka Brůnová.

ČAP zamestnanci Graf-tabulka1


Pojistný obzor k přečtení ZDE


 

Zdroj: Česká asociace pojišťoven

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články