Jak pečují velké pojišťovny ve světě o své zaměstnance v době pandemie


			Jak pečují velké pojišťovny ve světě o své zaměstnance v době pandemie
18.11.2021 Spektrum, Zahraničí

Většinou si šéfové velkých společností vyjednají před nástupem do penze ještě „balík na odchodnou“. Někdo ale přemýšlí jinak. Doba si žádá zásadní změnu zaměstnanecké politiky ve znamení diverzity – a pojišťovny nestojí stranou. Posbírali jsme pro vás personální zajímavosti z Evropy.

Deset milionů liber pro podřízené

Jak zůstat v paměti zaměstnanců navždy? Své o tom ví David Stevens, loučící se někdejší CEO pojišťovny Admiral Group Plc. Rozhodl se, že svým zaměstnancům při odchodu věnuje 10 milionů liber. Velkorysý šéf Stevens založil Admiral v roce 1991 spolu se svou ženou Heather. A je si dobře vědom, že bez svých 10 500 zaměstnanců by to nefungovalo. Takže k projevu na rozloučenou jim přidal pěkně kulatou sumičku 10 milionů jako dárek a výraz úcty. Každý pracovník na plný úvazek obdrží 1 000 liber, částečné úvazky byly oceněny 500 librami.

„Je správné se touto formou rozloučit se všemi spolupracovníky a poděkovat jim,“ prohlásil David Stevens pro BBC News. „Jen jejich tvrdá práce a nasazení umožnily společnosti Admiral vyrůst ze startupu do globální firmy s tolika zaměstnanci.“ S tím budou jeho lidé ve firmě jistě rádi souhlasit. Jeho nástupkyní se stala už v roce 2018 Milena Mondini de Focatiis, první žena ve funkci předsedkyně představenstva Admiralu.


Mohlo by vás zajímat: Pojistný obzor: Pojišťovnictví zažilo postkoronavirový pokles tempa růstu


Razantní změna zaměstnanecké politiky v Lloyd´s

Lloyd´s of London neplatí právě za bezproblémové místo pro zaměstnance. V minulosti už čelila výtkám kvůli sexuálním napadením a obtěžování, prosákly i alkoholové excesy. Údajně každá desátá zaměstnaná osoba čelila sexuálně nepřijatelnému jednání a chování. Původní šéfce Inga Beale se zkrátka nepodařilo prosadit zdravé prostředí.

Její nástupce Charlie Nunn nyní hodlá zlepšit reputaci zásadní změnou zaměstnanecké politiky v náboru. Lloyd´s má vykazovat vyšší diverzitu. Část opatření je obsahem dokumentu „Culture Dashboard 2021“, jenž byl nedávno představen. Do budoucna má třetina všech nově přijatých zaměstnanců pocházet z etnických menšin, jak sdělil dobře informovaný insurancebusinessmag. Cílem je prosadit zásadu na všech úrovních organizace. Doposud je z pohledu etnických menšin ve společnosti Lloyd´s zastoupení 8 %, zatímco v britské společnosti 22 %.


Mohlo by vás zajímat: Pojistný obzor: Novinky v evidenci skutečných majitelů


Vedle etnicky nepůvodních obyvatel jsou v centru zájmu personalistů pojišťovacího gigantu kultura a ženy. Kultura je „prioritou manažerské agendy“. Z hlediska pohlaví je pro Lloyd´s „potěšujícím faktem postupující pokrok v dosažení vyváženého poměru mužů a žen“, i když současně připouští, že ke skutečné rovnováze „ještě vede dlouhá cesta“. Zatím bylo parity dosaženo na úrovni manažerů, nicméně je třeba stejného cíle dosáhnout v širším měřítku.

AXA odměnila zaměstnance za pandemické nasazení dvěma dny volna navíc

CEO globálního koncernu AXA ukázal vlídnou a velkorysou tvář: Thomas Buberl vyhlásil, že zaměstnanci dostanou 2 dny dovolené navíc za jejich výkon během koronavirové krize. „Zdraví a pohoda zaměstnanců AXA jsou zásadní součástí naší strategii pro rozvoj talentu,“ prohlásil na okraj tohoto opatření Karima Silvent, šéf lidských zdrojů koncernu. Dva dny extra volna mají napomoci personálu zotavit se z nelehkého období pandemie. Kromě toho nabídla AXA zaměstnancům v srpnu akcie společnosti za speciálně zvýhodněnou cenu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články