Sloupek Kateřiny Lhotské: Generace Ž…


			Sloupek Kateřiny Lhotské: Generace Ž…

Většina z vás asi zná pojmy Generace X, Generace Y a Generace Z… Občas se ptám, kdo měl ten geniální nápad začínat zrovna Xkem. Kvůli tomu jsme se totiž nyní ocitli v písmenkové nouzi, protože nemáme jak označit generaci, která bude následovat po Zetku. I když my v Česku jsme na tom ještě dobře. Budeme mít Generaci Ž.

Ta začne zajímat marketéry již za pár let. To až budou mít Zetka děti a obchodníci jim budou nabízet všechno možné od jednorázových plen až po „zdravou svačinku plnou energie“. Dětské pojištění asi moc nepofrčí, protože k němu nemají žádný vztah ani Zetka. Za což zase můžou Ypsilonka, potažmo Xka, Véčka, a nepochybně i Účka. V každém případě si budeme muset na dobu, kdy by mohla pocítit potřebu si sjednat nějaké pojištění i Žetka, ještě nějaký ten pátek počkat. Odhadem takových 1 500, tedy asi 30 let. Je otázkou, jak bude v té době pojišťovnictví vypadat.

Bude to hodně záviset na tom, jak bude vypadat celá společnost. V ní bude pochopitelně hrát Generace Ž důležitou roli. Bude se nepochybně snažit vymezit se vůči té předchozí, jak to ostatně nastupující generace dělají už věky. Takže fejsbůk bude jen drbárna pro starochy, sdílet všechno se všemi bude už jen totální hňup a nejvíc nejlepší bude xD virtuální prožitek ze záchrany obdobně virtuálních krakatic ze dna Mariánského příkopu. Takový mix adrenalinu a snahy o zachování vymírajících forem života na Zemi.


Mohlo by vás zajímat: Co je největší hrozbou českého internetu?


Žetka také uvidí, že Zetka a především Ypsilonka, v té době již v důchodovém věku, nebo se k němu blížící, dostávají od státu místo penze almužnu. Možná je to donutí k zamyšlení se, jestli přemítat o své budoucnosti stejně (málo) jako jejich rodiče a prarodiče, nebo se z jejich chyb poučit. Lákat je na tom bude možná i to, že půjde o další možnost, jak se vůči nim vymezit.

Nejspíš pofrčí dál obdobné pojišťovací produkty jako dnes, ať už se budou týkat majetku, odpovědnosti, nebo osob. Přizpůsobí se samozřejmě nové realitě, ať již z pohledu krytí dnes neznámých nebo méně frekventovaných rizik, nebo použití technických prostředků budoucnosti. Při sjednání pak budou dostávat Žetka pořádný balík dokumentů, proti kterým jsou ty dnešní vzorem stručnosti a jednoduchosti. Ještě, že budou vesměs elektronické. Jinak by je za chvíli nebylo kam dávat.

Pojištění bude stejně jako celá společnost bezpochyby výrazně ovlivňováno „Velký bratrem“. Někde s tím ostatně začali už dnes a lidem implantovali pod kůži čipy. Brrr… Taková podkožní věcička může nepochybně přinášet „výhody“ i výhody. V pojišťovnictví například lepší kvantifikaci rizika konkrétní osoby, nebo usnadnění likvidace, případně to zkomplikuje spáchání pojistného podvodu. Ale že bychom se kvůli tomu museli nechat šmírovat úplně všude a pořád? Pokud to tak skutečně dopadne, tak je mi Generace Ž docela líto. Nejen kvůli ztrátě soukromí, ale i proto, že jim to bude nejspíš připadat úplně normální… 

Kateřina Lhotská

vedoucí oddělení analýz a finančních produktů, Creasoft s.r.o.

člen Finanční akademie Zlaté koruny

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články