Sloupek Kateřiny Lhotské: povedeniporadci.cz


			Sloupek Kateřiny Lhotské: povedeniporadci.cz

Víte, co je zajímavého na jednom z případů, u kterých před nedávnem arbitr rozhodl o neplatnosti smluv od počátku? Že tím „poškozeným klientem“ je pojišťovací zprostředkovatel. Což této kauze dodává poněkud pikantní nádech a otevírá celou řadu otázek.

Třeba jestli ten samý produkt, na který si nyní u arbitra stěžoval, nabízel také svým klientům. Pokud ano, tak je divné, že jako zprostředkovatel vykonávající svoji činnost s „odbornou péčí“ neměl o daném produktu pochybnosti.

Pokud jej opravdu klientům nabízel, tak by se měl nějak vyrovnat s faktem, že jim sjednal něco tak „závadného“, co nakonec arbitr zrušil. Třeba se z onoho zprostředkovatele stane „obhájce práv poškozených klientů“ a bude je instruovat, jak mají postupovat, aby dosáhli zneplatnění i svých smluv. Například těmito slovy:

„Dobrý den, pane XY. Já jsem Vám před lety sjednal pojištění, které ovšem není tak super, jak jsem Vám tenkrát tvrdil. Ale nic není ztraceno. Já Vám teď řeknu, co máte udělat, abyste dostal zpět to, co jste zaplatil na pojistném. To, že jsem Vám předtím kecal, pusťte z hlavy. Teď už mi můžete věřit každé slovo.“ Pokud bude mít pan XY všech pět pohromadě, tak mu po těchto slovech přibouchne dveře před nosem. Nebo až ve chvíli, kdy v nich ten nos už bude mít.


Mohlo by vás zajímat: Autonomní vozidlo zabilo chodkyni. Řidič nereagoval


Hájení práv „poškozených klientů pojišťoven“ ale není v našich končinách žádné novum. Už před lety tu jedna firma lidem slibovala, že dokáže zneplatnit jejich pojištění už od počátku a zajistit jim tak vrácení veškerého zaplaceného pojistného. Oháněli se tenkrát velmi silnými hesly a budili dojem něčeho mezi Robinem Hoodem a Juro Jánošíkem. Prostě klaďasové až na půdu. Prezentovali také, jak vysoké mají nároky na své konzultanty. Jedním z kritérií bylo, že nesměli působit jako pojišťovací zprostředkovatelé. Přičemž se tvářili, že s někým takovým by v jedné místnosti nevydrželi snad ani vteřinu.

Když se však člověk podíval té firmě trochu na zoubek, tak z nich jejich maska „klaďasů“ v tu ránu spadla. Sice se zprostředkovatelů navenek téměř štítili, ale jeden člen dozorčí rady v té době jako zprostředkovatel působil. To však není všechno.


Mohlo by vás zajímat: PwC: Každá třetí firma v ČR je terčem podvodu


Vedle konzultantů sháněli také tipaře. A u nich nebyla jejich zprostředkovatelská minulost nebo přítomnost žádnou profesní kaňkou, ale v podstatě kvalifikačním předpokladem. Protože ti samozřejmě věděli nejlíp, komu sjednali pojištění s ne úplně čistým svědomím, a u koho je tak největší prostor na „ochranu jeho práv“. Tipař by tak vlastně dostal provizi dvakrát. Jednou za sjednání smlouvy, podruhé za tip na její zneplatnění. Jsou zkrátka lidé, kteří mají žaludek úplně na všechno…

Ta firma v současné době ještě existuje, ale vzhledem ke stavu jejich webových stránek není zřejmé, jestli ještě nějaké klienty „ochraňuje“. Stránky sice vypadají na první pohled moderně, ovšem kamkoliv člověk klikne, tak se dozví jen to, že se na obsahu pracuje. Jsou tak opravdu věrným obrazem té firmy – navrch huj, vespod…

A tak vždycky když někde zaslechnu zmínku o tom, jak chce někdo zase hájit klienty, tak si na tuto firmu vzpomenu. Bylo by docela výstižné, kdyby se jejich stránky jmenovaly povedeniporadci.cz. A dost možná by také mohli navázat úzkou spolupráci s nedávno medializovanou stránkou podvedeniklienti.cz. Jestli už se tak ovšem nestalo…

Kateřina Lhotská
vedoucí oddělení analýz a finančních produktů, Creasoft s.r.o.
člen Finanční akademie Zlaté koruny

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články