Prvotní odhady ABI naznačují, že členové této asociace vyplatí na pojistných plněních klientům – podnikatelům a jednotlivcům – dotčeným pandemií 1,2 mld. GBP. Týká se to plnění z pojištění pro případ přerušení provozu, cestovního pojištění, svatebního pojištění a pojištění pro případ zrušení školního výletu či podobných akcí. Tento odhad tvoří část odpovědi ABI zaslané příslušnému výboru ministerstva financí, která má objasnit, jak pojistitelé podporují své klienty v této znepokojující a náročné době.
Mohlo by vás zajímat: Hromadné žaloby: Jaká je situace v Evropě a ČR?
ABI upozorňuje, že daný údaj je pracovním odhadem. Dílčí údaje byly agregovány, aby poskytly celkový obrázek tak, jak je to v dané fázi možné. Zveřejněný údaj nezahrnuje škody, jež řeší Lloyd’s a London Market. Teprve kdyby byly zakalkulovány i tyto škody, tak by bylo možno prezentovat celkový údaj za pojistný trh Spojeného království.
Nicméně částku 1,2 mld. GBP lze rozčlenit takto:
- 900 mil. GBP se vztahuje na pojištění pro případ přerušení provozu,
- rekordních 275 mil. GBP připadá na nároky ze storen krytých cestovním pojištěním,
- 25 mil. GBP se týká plnění ze svatebního pojištění, pojištění pro případ zrušeného školního výletu a podobných událostí.
ABI zároveň připomíná, že kromě těchto odhadovaných pojistných plnění z titulu pandemie je nutno brát v úvahu ještě odhadovaná pojistná plnění ve výši 363 mil. GBP, která budou vyplacena klientům z titulu validních škod způsobených vichřicemi Ciara a Dennis v únoru 2020. ABI dále informuje, že většina britských podnikatelů si nesjednala takové pojištění, které by krylo COVID-19. Přitom se očekává, že škody budou značně vysoké. Z odpovědi ABI příslušnému výboru ministerstva financí je účelné upozornit i na následující postupy pojistitelů:
- britští pojistitelé vyvinuli v reakci na COVID-19 bezprecedentní aktivitu. Někteří pojistitelé zaznamenali zvýšení nárůstu hovorů na call centra o 200 %,
- pojistitelé se dohodli na významných závazcích, pokud jde o pojištění budov a domácností, pojištění motorových vozidel, cestovní pojištění, soukromé zdravotní pojištění a pojištění zvířat, aby poskytli klientům dodatečnou podporu. Tak například pojištění domácnosti bylo upraveno tak, aby pojistná ochrana zahrnovala i osoby pracující z domova a pojištění motorových vozidel bylo rozšířeno i na dobrovolníky vykonávající činnost pro NHS (National Health Service – Národní zdravotní služba). Pojistitelé provozující cestovní pojištění změnili pojistnou ochranu tak, aby byly zahrnuty i ty osoby, jež uvázly v zahraničí.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Kouzlo jménem „byznys kejs“
ABI také zdůraznila, že:
- jen malý počet podnikatelů si sjednal pojištění, z něhož by bylo možno uhradit validní škody způsobené CID-19. Tím pádem pojistitelé v zásadě neinkasovali pojistné a netvořili technické rezervy, které by jim umožňovaly vyplácet v dané oblasti pojistná plnění,
- žádná země ve světě není schopna široce poskytovat pojištění pro případ pandemie. Důležitou otázkou do budoucna je, zda toto pojištění bude možno nabízet prostřednictvím pojišťovacího modelu. Vzhledem k masivním, systematickým dopadům zasahujícím obrovský počet podniků ve stejnou dobu je naprosto jasné, že je potřeba významné zapojení státu,
- pojistitelé v této těžké době rozšiřují pojištění, ruší restrikce a podporují klienty napříč celou škálou pojistných produktů. Pouze 4 % pojistných produktů byla v březnu 2020 stažena a všichni členové ABI sdělili, že postupují při výplatách pojistného plnění pružně a podporují nebo radí klientům v maximální možné míře.
Komentáře
Přidat komentář