Povinné ručení i havarijní pojištění Allianz začíná od pěti tisíc kilometrů a stoupá až do hodnoty 50 tisíc. Zahrnuje tím pádem i průměrný nájezd českých řidičů, což je 10–15 tisíc kilometrů. Do budoucna pojišťovna připravuje snížení horní hranice na 25 tisíc kilometrů a výš.
„Pojištění by mělo vycházet z individuální rizikovosti řidiče. Kolik je mu let, kde bydlí, kolik už zapříčinil nehod – a když tohle všechno zanalyzujme, tak dokážeme spočítat i to, jaké riziko představuje na jeden kilometr. Zjistili jsme, že jsou řidiči, jejichž riziko na kilometr je deset haléřů, a jiní, jejichž riziko na stejný úsek je koruna,“ říká předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad.
Mohlo by vás zajímat: Ztráta Berkshire Hathaway: Za vším hledej hurikány
Přes 60 procent řidičů si zvolilo nejnižší nájezd do 5000 km ročně. Do 10.000 km se jich vešlo už 90 procent. A jak po roce provozu vypadá jejich tipování? Zhruba 45 procent jich zvolilo variantu s takovým počtem kilometrů, který skutečně najeli. Kolem 20 procent zadalo vyšší nájezd, takže těm bude Allianz pojistné vracet. A zbytek, který najel víc, naopak pojistné doplatí.
„Žádnou přirážku za podstřelení nebo překročení zapsaného nájezdu nemáme, život nelze naplánovat na kilometry a je přece mnoho důvodů, proč původní představa o nájezdu po několika měsících úplně nevyjde,“ vysvětluje ředitelka autopojištění Allianz Veronika Hašplová a poukazuje na stejný systém plateb např. u vodného, stočného a elektriky. Jediným důkazem o ujetých kilometrech je fotografie tachometru, kterou klient jednou ročně pošle pojišťovně. „Všechny fotky procházejí analýzou u externího partnera a až na jednu úpravu na photoshopu zatím byly v překvapivě dobré kvalitě,“ dodává Hašplová.
Komentáře
Přidat komentář