V reportáži zazněly nepravdivé či zavádějící informace týkající se výše pojistného, údajné změny pojistných podmínek a stížností klientů na pojistné plnění. Všechny výtky z reportáže PVZP může vyvrátit, ale bohužel ji nebyl poskytnut adekvátní prostor pro vyjádření a pro uvedení skutečného stavu popisovaných kauz.
Mohlo by vás zajímat: Prevenční povinnost a pojištění
„Uvědomujeme si, že problematika zdravotního pojištění cizinců je složitá, o to složitější přípravu a pochopení problematiky do hloubky natáčení vyžaduje. PVZP je otevřená poskytnout informace a náhled do problematiky komukoliv, kdo bude mít objektivní zájem o pochopení situace a informování široké veřejnosti. Maximum informací mohlo být poskytnuto i televizi Nova, která natočila neobjektivní reportáž, poškozující dobré jméno pojišťovny“, vysvětluje Halina Trsková, místopředsedkyně PVZP.
Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: Jak Češi čelí rapidní inflaci a jak by jí čelit měli?
„Stále častěji se na PVZP obracejí klienti v tíživých a pro ně až neřešitelných životních situacích. Každou žádostí o pomoc se intenzivně zabýváme a snažíme se klientům podat pomocnou ruku, což dokládá bezpočet příběhů rodin i jednotlivců z řad cizinců ze třetích zemí. Není neobvyklé, vycházet těmto klientům nad rámec povinností stanovených zákonem vstříc. Navýšením limitů u pojištění komplexní péče může léčba nemocného klienta pokračovat bez přerušení či nutnosti návratu rodiny zpět do vlasti. Takových případů je celá řada, což bylo i jedním z důvodů pro založení Nadačního fondu Ze srdce PVZP, který pomáhá sociálně slabším cizincům a cizincům, kteří se ocitli v tíživé situaci. Pozitivní příběhy jako je tento jsou rozhodně také hodné zveřejnění, ale bohužel se tak v daném případě nestalo,“ dodává Luboš Frühbauer, ředitel odboru zdravotního pojištění.
Komentáře
Přidat komentář