Fintech Metromile v 7 bodech


			Fintech Metromile v 7 bodech
6.12.2016 Technologie, InsurTech

Platit za povinné ručení a havarijní pojištění podobně jako za elektřinu nebo plyn? Pouze za to, co spotřebuji (= projedu) a ani korunu navíc. Nejen tento základní princip, na kterém je založena společnost Metromile, komentuje Martin Podávka, CMO&CCO Allianz pojišťovny.

1. Pojistné? Dle kilometrů.

Metromile je založen na jednoduché matematice: dvojnásobně zkušenější řidič, který však najezdí 4x více kilometrů než průměrný řidič, má stále 2x vyšší pravděpodobnost pojistné události. Najeté kilometry jsou hned po řidičských schopnostech druhým nejdůležitějším cenotvorným parametrem. A protože starší produkty neumí zohlednit nižší riziko pro klienty s nižším nájezdem, 65 % řidičů může přechodem k Metromile ušetřit v průměru až 500 dolarů. 

2. Jednotka? Kilometr.

Metromile nabízí tzv. pay-per-mile pojištění (nebo chcete-li PPU, Pay Per Use). Pojistné je hrazeno měsíčně a má dvě složky: základní sazbu (např. 30$) a kilometrovou složku. Každý řidič má stanovenu cenu za jeden kilometr/míli v jednotkách centů (např. 3.2¢).  Jednotková cena za míli zohledňuje věk, typ automobilu či řidičovu historii. Pokud s autem pojistník ujeden 500 mil, zaplatí za daný měsíc
30 + 0,032 * 500 = 46 $. Asi nepřekvapí, že jakákoliv korespondence a účtování probíhá elektronicky, žádná papírová varianta neexistuje.

 

3. Dlouhý výlet? Zdarma.

Všechny míle nad 150 (resp. 250 pro Washington) ujeté v jednom dni jsou zdarma. Denní strop doplňuje jinak lineární systém účtování. Pojištění je tak výhodné i pro řidiče, kteří jezdí málo a v několika dnech v roce podnikají delší cesty (např. dovolená nebo návštěva příbuzných ve vzdáleném městě). A protože pro podobné cesty spíše využijí méně rizikové dálnice, i z pohledu pojistné matematiky dává cenové omezení smysl.

4. Jak? Dongle.

Základem měření ujetých kilometrů je malé zařízení, tzv. Metromile Pulse. Jedná se o zařízení, které se připojí do datového portu OBD-II automobilu. Pulse obsahuje GSM i GPS jednotku, akcelerometr a gyroskop. Pulse počítá a sám odesílá ujeté kilometry, podle kterých se účtuje. Žádné jiné údaje o ceně nerozhodují; rychlost, místo jízdy nebo styl jízdy (brždění, zrychlování) nejsou do výpočtu zahrnuty.

5. Aplikace? Víceúčelová.

Zařízení v portu vozidla si umí „povídat“ s Metromile aplikací, která je dostupná pro Android a iOS. Ta umí nejen informovat o projetých kilometrech a tedy ceně, ale také slouží jako navigace, ukazuje případné technické problémy vozidla, pomůže vyhledat auto. Ve vybraných městech (Chicago, Los Angeles,…) upozorní na místa, kde bude prováděno čištění ulic a pomůže tak zabránit pokutě/odtahu.

6. Uber? Partnerství.

V lednu 2015 představil Metromile řešení pro řidiče Uberu. Ti jsou kryti skupinovým Uber pojištěním v okamžiku kdy jedou za klientem (tzv. fáze 2) nebo klienta převážejí (fáze 3). Během fáze 1 (aplikace Uber je zapnuta, ale zatím nedošlo ke spárování se zákazníkem) a během soukromé jízdy jsou pojištěni Metromile produktem. Díky datovému propojení společností Metromile a Uber jsou z měsíčního vyúčtování automaticky odečteny naježděné míle z fáze 2 a 3.

7. Kde? 7 států.

Společnost Metromile byla založena v roce 2011 v Redwood City v Kalifornii. V roce 2013 se přestěhovala do San Franciska. V současnosti je nabídka dostupná v 7 státech: Washington, Oregon, Kalifornie, Illinois, Pensylvánie, Virginie a New Jersey. V současnosti Metromile zaměstnává okolo 200 zaměstnanců.

Drive Less, Save Big.

Metromile nabízí současným klientům pojišťoven Progressive, GEICO, StateFarm atd. jasné sdělení: pokud jezdíte málo (méně než 200 mil za týden), uspoříte průměrně 500 dolarů za své autopojištění. Nedávný průzkum agentury STEM/MARK opět potvrdil, že i v České republice přibližně 60 % řidičů najezdí méně než 10 000 km ročně. Kolik mohou v průměru ušetřit pomocí pojištění, které zohledňuje najeté kilometry? A kdy většina pojistitelů v ČR začne razit skutečnou jednoduchost a nabídne PPU pojištění?  Diskuse pod článkem je vaše.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články