InsurTech pojišťovny. Vznik nových společností je obtížný, důvodem je vysoká míra regulace, kapitálové požadavky a potřeba odborníků z mnoha oborů (risk, aktuáři, zajištění atd.) Shrnuto: nové české digitální pojišťovny trh v dalších letech určitě nezaplaví, Pillow a Simplea své konkurenty snadno nezískají. Pravděpodobnější je vstup zahraničních subjektů a jejich nabídka českým klientům, podobně jako americká Lemonade nabízí své služby v Německu. A o slovo se přihlásí i specializované pojišťovny jednotlivých automobilek, Tesla již ukazuje svým konkurentům cestu.
Mohlo by vás zajímat: Petr Král: Nehraje se o nic menšího, než je důvěra lidí v cenovou stabilitu
InsurTech distribuce. Střední míra regulace a bez kapitálových požadavků umožní v dalších letech vznik nových zprostředkovatelů. Je možné rozdělit do dvou skupin. První tvoří on-line srovnávače, již v tomto okamžiku jich lze napočítat 16. Jako InsurTech bude možné označit výhradně ty, jejichž cílem je nabídnout kompletní on-line sjednání (ne pouze sběr leadů) a robotizované doporučení optimálního nastavení smlouvy kombinované s objektivním hodnocením nabízených produktů. Druhou skupinu tvoří specificky vytvořené produkty, které promují vlastní značku a záměrně potlačují skutečného tradičního pojistitele (např. MutuMutu nebo PetExpert).
Mohlo by vás zajímat: PwC: Globální tempo dekarbonizace musí pětinásobně zrychlit
InsurTech B2B dodavatelé. Vzhledem k malému trhu je pro české vývojáře obtížné vytvořit službu, která by byla životaschopná bez rychlé expanze do zahraničí. AI řešení pro vstupní prohlídku vozidla, likvidaci škody, detekci pojistného podvodu atd. jsou vzhledem ke snadné implementaci přes API rozhraní vystaveny světové konkurenci a úspěch české firmy by byl spíše zázrakem. Naopak řešení vyžadující lokální znalost mají šanci. V současnosti se dynamicky rozvíjí oblast B2B srovnávačů od fintech společností (např. ATAQAMA nebo Business Logic).
Komentáře
Přidat komentář