Telematické řešení od UNIQA pojišťovny využívá víc jak 10 tisíc klientů


			Telematické řešení od UNIQA pojišťovny využívá víc jak 10 tisíc klientů
30.8.2016 Technologie

Na českém trhu stále není příliš mnoho pojišťoven, které aktivně využívají telematických systému v autopojištění. UNIQA pojišťovna však tento systém integrovala do svých produktů již v roce 2012 a nyní má více než deset tisíc klientů.

Telematické systémy jsou v pojišťovnictví velmi praktické. Automobil je jimi chráněn v případě odcizení, u soudu je možné použít záznamy z gyroskopů k prokázání neviny a dokáží zachraňovat životy v situacích, kdy se jedná opravdu o minuty.

UNIQA tato zařízení v ČR testuje od roku 2010 a součástí její nabídky se stala dva roky na to. V rámci koncernu je telematická asistence nabízena v Rakousku již od roku 2006. Telematické zařízení je odborně montováno do útrob vozu ve formě palubní jednotky a to zdarma. V případě souběhu povinného ručení a havarijního pojištění, UNIQA výrazně dotuje pořízení palubní jednotky i její provoz. Součástí systému je i nouzové tlačítko, kterým může řidič v případě nehody či nevolnosti přivolat pomoc jediným stisknutím a kontaktováním tzv. SafeLine asistence.

Na rozdíl od jiných pojišťoven nabízí UNIQA řidičům přehled jejich jízdních dovedností. „Telematická jednotka sleduje rychlost, akceleraci, způsob brždění, průjezdů zatáček, apod. Informace tohoto druhu jsou dostupné pod heslem pouze oprávněnému uživateli, tedy klientovi. K těmto informacím nemáme přístup ani my jako pojišťovna,“ upozorňuje Jaroslav Rovný, ředitel odboru pojištění dopravních prostředků UNIQA pojišťovny a dodává: Je pouze na klientovi, aby s naměřenými hodnotami pracoval. Může je vůči pojišťovně využít například v situaci, kdy mu pomohou doložit, že vzniklou nehodu nezavinil nebo neporušil pravidla, aby si zachoval bonus v pojištění auta.“

Přestože telematika prakticky vybízí k jejímu využití při stanovování ceny za povinné ručení, a udílení slev svědomitým klientům. UNIQA zatím možnost úpravy cen pojištění v závislosti na jízdních schopnostech klienta nenabízí a ani to zatím nezvažuje. Klienti, kteří si do automobilu telematiku nechají namontovat, mohou ale získat slevu až 25 %, podle počtu najetých kilometrů za rok. A to nejen na povinné ručení, ale rovněž na havarijní pojištění. Současně UNIQA u havarijního pojištění poskytne další slevu za maximální stupeň zabezpečení vozidla před odcizením.

Montáž zařízení je zdarma, V případě souběhu povinného ručení a havarijního pojištění výrazně dotujeme pořízení palubní jednotky i její provoz. Standardní cena za SafeLine asistenci je 1290 Kč za rok. V případě některých akčních modelů anebo akčních limitovaných nabídek je pak SafeLine úplně zdarma.

Přímé spojení s asistenční službou je pro řidiče velkou výhodou. Díky jednotce je motorista nebo zaparkované auto ve spojení s asistenční centrálou 24 hodin denně. Při nehodě vysílá nárazové čidlo signál o kolizi do centrály, která ihned lokalizuje polohu vozu a kontaktuje posádku, aby s ní dohodla optimální formu pomoci. Když se nedovolá, pošle záchranné složky na přesně lokalizované místo rovnou. Palubní jednotka hlídá i neoprávněný pohyb zaparkovaného vozidla – je-li odcizeno, stačí nahlásit událost policii a ta s asistenční službou vůz vyhledá díky znalosti jeho pohybu a aktuální polohy.

„Za dobu poskytování této asistence registrujeme stovky úspěšných zásahů u nehod i defektů a více než desítku vrácených odcizených aut. Největší radost máme z několika událostí, kdy SafeLine zachránil posádce život nebo zdraví,“ vysvětluje Jaroslav Rovný.

Případ, kdy telematika zachránila život Jaroslav Rovnýposádce auta, se například stal v noci na opuštěné lesní silnici, kdy se řidič lekl srny na silnici a strhl řízení, bohužel do hluboké strže. Těžce se přitom zranil a spolucestující rovněž. Řidič nebyl schopen se sám z vozu vyprostit, telefon mu zapadl a ze silnice nebyl vidět. Díky automatickému signálu do asistenční centrály byla vyslána na místo neprodleně záchrana a posádce během čtrnácti minut pomohla. Bez asistence UNIQA SafeLine by o nehodě nikdo nevěděl a posádka by čekala na pomoc nejspíš až do svítání.

„Technologie zatím však není plně doceněna. I když se jedná o zařízení hodící se prakticky pro každého – maminky s dětmi, osamělé řidiče na cestách, handicapované osoby, začínající řidiče s čerstvým řidičákem nebo motoristy s drahými vozidly, stále je považováno za relativně zbytné. Část populace ho rovněž považuje za nástroj sledování motoristy, jakéhosi velkého bratra. To je ovšem nesmysl, přístup k datům je zakódovaný. Přístup k nim má jen klient. Pojišťovna má k dispozici pouze údaje o nájezdu kilometrů v zájmu optimalizace pojistného pro klienta,“ uvádí Jaroslav Rovný.

S nástupem autonomních vozů se však počítá již s automatickým využitím telematiky. Už jen z principu funkce samotných samořiditelných vozů. I pojišťovny vidí tento trend pozitivně. Ostatně technologie jako tempomat, parkovací asistent, kontrola správné vzdálenosti mezi auty, automatická brzda před překážkou apod., které postupně přichází, jsou pouze předvojem a pomáhají uživatelům při přijímání nových technologií, propojených s bezpečností a životem o což jde pojišťovnám především.

Zdroj: oPojištění

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Velký Brazr

Starý,  6. 9. 2016

Velký Bratr jak vyšitý...

RSS

Související články