Specialisté z Technologického střediska Allianz nedaleko Mnichova, kteří se zabývají bezpečností vozidel, poukazují na to, že ani zimní pneumatiky ještě nemusí být zárukou poklidné jízdy. A stejně tak vzorek pod 4 milimetry není považovaný za stoprocentně zimní. V Rakousku například už nyní považují za skutečné zimní gumy pouze ty s označením M+S a naopak neuznávají pneumatiky s jinými symboly – třeba se sněhovými krystalky nebo vločkami. Na rozdíl od českých odborníků však doporučují nejezdit na nich déle, než šest let a to i přesto, že mají stále ještě dostatečně hluboký vzorek. Gumová směs totiž léty tvrdne a stává se křehčí, takže se snižuje její přilnavost.
Zimní pneumatiky jsou měkčí a jejich směs společně s příčnými lamelami zaručuje dokonalejší přilnavost. Díky tomu pak lépe zabírají na povrchu vozovky. „I v dešti zajišťují podstatně kratší brzdnou dráhu a jakmile vozovku pokryje sníh a led, tento rozdíl se oproti letním pneumatikám ještě zvětšuje,“ vysvětluje ředitel oddělení zákaznických skupin Allianz v Rakousku Xaver Wölfl.
Jakmile klesne teplota pod sedm stupňů Celsia, přestávají letní gumy plnit svoji roli. Jak ji budou plnit ty zimní? Záleží na stylu jízdy a také na jejich kvalitě. To první ovlivníte sami, to druhé si můžete vyzkoušet s jedním eurem v kapse.
Allianz
Komentáře
Přidat komentář