Amazon se chce etablovat na britském pojistném trhu


			Amazon se chce etablovat na britském pojistném trhu

Dlouho se již spekuluje o tom, kdy Amazon vstoupí na pojistný trh. Nedávno se v tisku objevila zpráva, že buduje ve Velké Británii grémium pojišťovacích makléřů a jedná s více britskými pojistiteli o užší součinnosti. Samotný Amazon by prý chtěl působit jako vícenásobný pojišťovací agent. Britští pojistitelé začínají přemýšlet, jaký dopad by vstup Amazonu na trh neživotního pojištění mohl mít.

Konkrétní jednání o součinnosti s americkým gigantem prý probíhají již delší dobu. Není ale jasné, zda se britští pojistitelé skutečně obávají rychlé změny na pojistném trhu v případě, že by Amazon vsadil svůj nesporně obrovský potenciál do pojišťovnictví. Viceprezident IBM Insurance Europe Stefan Riedel je přesvědčen o velkém potenciálu Amazonu s tím, že respekt pojistitelů před tímto gigantem je oprávněný.

Údajně se Amazon intenzivně zabývá otázkou vstupu na britský pojistný trh již od počátku roku 2018. Svědčí o tom ta skutečnost, že usilovně hledal přes burzy práce příslušné experty. Ale podle posledních zpráv médií je již za touto etapou a má konkrétní plán ohledně vstupu na trh pojištění odpovědnosti z provozu vozidla.


Mohlo by vás zajímat: Klíč k úspěchu? Nezapomínat na klienta jen proto, že vše funguje


Toto pojištění má být prý nabízeno přes platformu Amazonu. V případě uzavření pojistné smlouvy na pojištění odpovědnosti z provozu vozidla „shrábne“ Amazon pochopitelně provizi. Je nutno zdůraznit, že všechny informace o jeho záměrech nejsou jím potvrzené, neboť přes zvýšený zájem sdělovacích prostředků zachovává mlčení.

Otázkou je, jak by se spotřebitelé stavěli k takové nabídce pojištění. Podle aktuální studie společnosti Capgemini si dovede 30 % lidí v celém světě představit, že budou sjednávat svá pojištění a velkými technologickými firmami jakou jsou Google nebo Amazon. V roce 2017 to bylo jen 17,5 %. To značí, že vztah veřejnosti k těmto gigantům se zlepšuje.


Mohlo by vás zajímat: Nejvíc stojí léčba nemocí srdce a cév


Na druhé straně se experti shodují v tom, že přímý vstup Google a spol. do pojištění se spíše neočekává. V USA v roce 2015 vzbudilo rozruch partnerství Google Compare se společností Insurance Technologies Corporation, čímž Google získal přístup k více než 6 000 pojišťovacích zprostředkovatelů a 200 pojišťovnám, pokud jde o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla.

Klienti Google Compare mají tím pádem možnost sjednat na základě porovnání pojistných produktů pojištění online, nebo požádat vybraného pojišťovacího zprostředkovatele o poradenství. Nejde však o přímý vstup a i informace o zamýšlených aktivitách Amazonu ve Velké Británii se týkají jeho působení především v roli pojišťovacího zprostředkovatele.[1]

 

[1] MESRŠMÍD, J. Marketing v pojišťovnictví. Praha : Professional Publishing. 2016, s. 253.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články