Bez pojištění by to špatně dopadlo - Čistírna


			Bez pojištění by to špatně dopadlo - Čistírna
28.5.2010 Spektrum


Potíže s čistírnou vyřešila D.A.S.

Koupil jsem si knot, snad mi přijde vhod...Zpívá Ondřej Suchý ve své nezapomenutelné písničce. V mém případě to nebyl knot a už vůbec mi nepřišel vhod. Ale začněme pěkně popořádku...

Zakoupil jsem pěknou (a samozřejmě nijak levnou) koženou bundu. Parádu jsem s ní dělal zhruba rok, pak jsem ji odnesl do čistírny. To jsem ještě netušil, jak bude vypadat, až se mi z čistírny vrátí.

Byla to hrůza! Přímo uprostřed zadního dílu zůstala „vyžraná“ skvrna. Samozřejmě velmi dobře viditelná – tak, aby si jí každý dobře všiml (takové věci se ostatně vždycky podle Murphyho zákona objeví na tom nejviditelnějším místě).

Zkoprněl jsem, protože moje oblíbená bunda vypadala mnohem hůř, než před čištěním. Paní v čistírně se hájila tím, že oni dodrželi technologický postup při čištění. Sice jsem se rozčílil, ale nijak to nepomohlo. S dotyčnou to nijak nehnulo a tak jsem si nakonec musel bundu odnést domů.


Bylo mně do pláče

Co teď? Smutně jsem se díval na bundu a přemýšlel, že by se snad dala nosit jen s indiánským pončem přehozeným přes záda...

Teprve když jsem doma celou věc řešil s manželkou, napadlo ji spásné řešení. „Co kdyby nám poradila DASka?“ navrhla manželka. Máme přece pojištění právní ochrany... Zavolali jsme do pojišťovny okamžitě.

Právník D.A.S. si nejprve nechal vysvětlit, o co přesně šlo a pak zas vysvětloval on, co máme dělat dál a jak.

Konstatoval, že čistírna odpovídá za poškození, respektive zničení oděvu nesprávným postupem při čištění. Dodal, že se jedná o tzv. objektivní zodpovědnost. Zbavit viny by se proto čistírna mohla pouze tehdy, pokud by se ukázalo, že dodržela požadovaný technologický postup, přesto na bundě zůstala nepěkná a viditelná skvrna.


Právníci DASky nám pomohli

Perfektně poučeni od právníka D.A.S. jsem hned druhý den utíkal i s manželkou opět do čistírny. Čistírna však znovu odmítla převzít odpovědnost za škodu či splnit svou právní povinnost k náhradě škody. A tak jsme opět volali D.A.S.

 

No, abych to zkrátil... Pojišťovna nám ve sporu s čistírnou poskytla právní zastoupení a my jsme věřili, že prostřednictvím zkušeného právníka D.A.S. se konečně domůžeme svých práv.

Skutečně tomu tak bylo, navíc se záležitost vyřešila překvapivě rychle. Čistírna totiž couvla ještě předtím, než došlo k soudnímu stání. Jsem přesvědčen, že to bylo především díky tomu, že nám pomohl právník D.A.S. Nakonec nám čistírna zaplatila za zničenou bundu.

Zdroj: D.A.S. pojišťovna právní ochrany, a.s.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články