ČAP představila novou kampaň: #nepozornostzabíjí


			ČAP představila novou kampaň: #nepozornostzabíjí
3.5.2018 Spektrum, Produkty

Česká asociace pojišťoven (ČAP) upozorňuje na rizika spojená s používáním mobilního telefonu za jízdy kampaní #nepozornostzabíjí. „Moderní pojišťovny mají v dnešní době více dbát na prevenci. Záleží nám na tom, aby pomáhaly klientům a aby škod bylo co nejméně, protože nejlepší škoda je ta, která se nestala,“ říká ke kampani výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek. 

Řidiči na českých silnicích způsobí ročně až deset tisíc škod z povinného ručení, jejichž příčinou je používání mobilního telefonu za volantem. Škody jdou až do výše 550 milionů korun.

  • Nejčetnější příčinou nehod je nevěnování se řízení (19,61 %)[1]
  • Jedná se o třetí nejčastější přestupek českých řidičů (po překročení rychlosti
    a nepřipoutání se)[2]
  • Chování řidičů má zvrátit kampaň České asociace pojišťoven, která startuje v polovině května
  • Partnery projektu jsou dopravní policie Policejního prezidia ČR a BESIP Ministerstva dopravy ČR

Nejenže počty dopravních nehod a jejich následků v důsledku nevěnování se řízení v posledních letech stoupají (jen za rok 2017 zemřelo na českých silnicích 65 osob v důsledku nepozornosti za volantem), ale zároveň se výrazně proměňuje i chování řidičů za volantem.


Mohlo by vás zajímat: ČAP: Pojistný trh v 1Q 2018 rostl o 4,3 %. Daří se ŽP


Každodenně vídáváme řidiče, kteří při řízení vozidla drží mobilní telefon a telefonují nebo píší zprávy, čímž se nesoustředí na dění v silničním provozu,“ komentuje aktuální situaci na silnicích plk. Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie Policejního prezidia ČR. Přitom z pohledu bezpečnosti během telefonování za volantem je řidič ovlivněn zhruba stejným způsobem, jako kdyby měl 0,8 promile alkoholu v krvi.

Při psaní krátké zprávy ztratí řidič pozornost na pět vteřin. Za tu dobu ujede při pouhé padesátce 90 metrů, tedy vzdálenost fotbalového hřiště. Každý, kdo začne za volantem chatovat, tak extrémně riskuje,“ dodává Tomáš Neřold, pověřený vedoucí oddělení bezpečnosti provozu BESIP Ministerstva dopravy ČR.

Nepozornostzabiji

Komunikační kampaň České asociace pojišťoven staví především na emocích. Ukazuje děti, jichž se případné zranění či smrt rodičů dotýká nejvíce. Chování řidičů nezmírní nebezpečí, jež hrozí jim, ale to, které ohrožuje jejich blízké. „Dokonce i v momentě, kdy již k nehodě dojde, se člověk snadněji dokáže vyrovnat s újmou, která se stala jemu. Obtížněji se ovšem vyrovnáváme s tím, že jsme svým chováním ublížili lidem, na kterých nám záleží. A právě toho chceme využít,“ popisuje motivy kampaně Jan Matoušek.


Mohlo by vás zajímat: SR: Čomu pomôže daň z poistenia?


Kampaň je financována z Fondu zábrany škod, kam pojišťovny odvádí 3 % z přijatého pojistného z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla podle zákona[3], a bude stát necelých 40 milionů korun. Dva televizní spoty doplňuje rádiová reklama a kampaň na internetu. Veškeré informace a zajímavé statistiky budou také ke zhlédnutí na webových stránkách projektu: www.nepozornostzabiji.cz

[1] Zdroj: Policejní statistiky nehodovosti
[2] Zdroj: Statistiky Ministerstva dopravy
[3] § 21 odst. 2 písm. g) zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Děkuji!

Luca,  11. 9. 2018

Tato reklama mne naprosto poznamenala... Kdykoliv chci v autě vzít do ruky telefon, není chvíle, kdy bych si na reklamu nevzpomněla... Nechci pomyslet na to, co by se stalo, kdyby mě děti ztratily... Děkuji za ní... Snad "pomůže" více lidem...

Související články