InsurTech je hudba budoucnosti. Jak bude vypadat pojišťovnictví za 5 let?


			InsurTech je hudba budoucnosti. Jak bude vypadat pojišťovnictví za 5 let?
14.6.2019 Téma

Ucelený přehled o aktuálních inovacích v InsurTech oblasti a o budoucnosti pojišťovnictví poskytne konference DIA Amsterdam 2019, která se bude konat od 25. 6. do 27. 6. v bývalé továrně na plyn Westergasfabriek, která se nachází v blízkosti pulzujícího centra Amsterdamu. V kontextu této zajímavé události přinášíme  rozhovor o budoucnosti pojišťovnictví, a to s předními experty a pořadateli DIA konference Rogerem Peverellim a Reggy de Feniksem.

Jaká je vaše představa o budoucnosti pojištění? Za pět let bude pojišťovnictví jistě vypadat jinak než dnes… 

To je pravda. Rychle se měnící technologie a rostoucí očekávání zákazníků mění způsob, jakým musí pojišťovny fungovat. Pojistitelé musí kombinovat provozní dokonalost se zaměřením na každého jednotlivého klienta. Obecně pak můžeme říci, že budoucnost bude "propojená". Propojená auta, propojené domy a elektronické zdravotnictví se stanou určujícím trendem pro nové produkty a služby, což se odrazí v příjmech a také v příležitostech k růstu.


Mohlo by vás zajímat: Jaký bude vývoj německého pojistného trhu?


Jak si tedy myslíte, že bude vypadat pojišťovna, která uspěje na budoucím trhu? 

Věříme, že vítězné pojišťovny budou mít čtyři základní prvky. Za prvé pojišťovna musí být vždy součástí života svých zákazníků. Rychle se měnící chování zákazníků a nová dynamika trhu totiž vede k nutnosti, aby pojišťovny zvýšily frekvenci kontaktů s klienty, a těmto kontaktům přikládaly větší hodnotu. Naštěstí  moderní technologické nástroje nabízí velké možnosti vstupu do každodenního života klienta.

Za druhé je nutné neustále budovat kontextové ekosystémy. Lidé nechtějí hypotéku; chtějí žít v pěkném domě. Pojištění je obvykle jen součástí řešení, ale zřídka kdy představuje celé řešení daného problému.

Za třetí pojišťovny musí působit „prostě lidsky“. Masové digitalizační procesy můžou způsobit, že pojišťovny zanedbají "pocity" svých zákazníků. Lidé inklinují ke společnostem, které jsou lidské. Řešením je vytvořit „to nejlepší z obou světů“; využít technologie k posílení lidskosti.

A na závěr si myslíme, že by pojišťovny měly usilovat o operativní dokonalost. Provozní dokonalost a snížení nákladů jsou naprosto nezbytné. Mnozí pojistitelé však vidí digitalizaci současných procesů již jako konečný výsledek. Podle našeho názoru všechny tyto snahy jsou pouze nezbytným základem. To, co dělají, je pouze vylepšení minulosti, nikoliv vytvářením budoucnosti. Pojišťovnictví je přitom v nové fázi. Digitální technologie mění chování zákazníků a dohromady se tvoří budoucí fundamenty tohoto odvětví.


Mohlo by vás zajímat: Cyber Insurance Conference 2019: Jaký je vývoj v oblasti kybernetických rizik?


Měly by se tradiční pojišťovny bát InsurTech společností?

Vstupní bariéry do celého byznysu byly narušeny kvůli pokroku v technologii. InsurTechy jsou na správné cestě jak zlepšit finanční služby. Neustále zpochybňují status quo. Díky inteligentnímu a inovativnímu využívání technologií a dat útočí InsurTechy na složité procesy a nedokonalosti produktů a cen, s nimiž se zákazníci setkávají u kamenných finančních institucí. InsurTechy jsou menší, agilnější a vytvořené pro inovace. Tradiční hráči jsou určeni pro údržbu – udržet věci v chodu. InsurTechy jsou rychlejší než zavedené subjekty, snaží se vytvářet řešení, která jsou levnější, rychlejší, chytřejší a hlavně více zaměřené na daného zákazníka. Tedy určitá obava tradičních hráčů je jistě na místě.

Proč je InsurTech rozhodující pro vývoj pojišťovnictví?

InsurTech je jako očkování: tyto injekce pomáhají trhu přizpůsobit se měnícímu se prostředím. Věříme, že bude stále důležitější nejen pro velké společnosti přijmout kulturu neustálých inovací, zůstat v synchronizaci se vším, co se aktuálně děje. Namísto snahy o úpravu své DNA, což je většinou nemožné, by společnosti měly přemýšlet nad tím, že inovace je jediným způsobem, jak se přizpůsobit dnešním změnám.Můžete například koupit skvělé algoritmy, ale pokud nejste schopni transformovat svou kulturu, implementace těchto algoritmů selže.


Mohlo by vás zajímat: Jan Matoušek: Vláda projídá daňové příjmy budoucnosti


Na čem by tedy měly tradiční pojišťovny zapracovat?

Pro zavedené pojišťovny je klíčové přidat InsurTech inovace do svých procesů, ať už chtějí dosáhnout zásadních změn, nebo jen dílčích zlepšení, snížit náklady na vývoj, obohatit produktovou nabídku nebo odemknout nové zdroje příjmů. Jde o pochopení nových technologií a o to, jak si budou rozumět se spotřebitelským chováním. Naproti tomu značka a velikost zákaznické základny je něco, o čem si InsurTech společnosti mohou jen nechat zdát. V následujících letech tak budeme svědky symbiotického vztahu mezi InsurTech firmami a zavedenými subjekty.

Vidím to opravdu velmi pozitivně. Databáze DIA InsurTech, kterou každý den aktualizujeme, obsahuje více než 2500 firem z celého světa.Pravděpodobně tak máme největší přehled o tom, co se globálně děje v InsurTech odvětví. 80 procent těchto firem se zaměřuje na pomoc pojišťovnám urychlit inovace.

Více informací o konferenci naleznete na www.digitalinsuranceagenda.com. Při registraci nezapomeňte použít kód DIA200BROKER. Pomocí kódu získáte slevu 200 EUR na cenu vstupenky.


Roger Peverelli a Reggy de Feniks

Roger Peverelli a Reggy de Feniks založili DIA (Digital Insurance Agenda) před třemi lety. Oba mají 25 let zkušeností v oblasti strategických a (digitálních) inovací. Pracovali pro pojišťovny v Evropě, Americe a Asii.  Např. v Allianz, Munich Re a Curychu. Napsali dva mezinárodní knižní bestsellery, kterých se prodalo více než 100 tisíc kopií.

Zdroj: oPojištění.cz; Dušan Šídlo

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články