Loni na rakouských silnicích zahynulo nejméně lidí


			Loni na rakouských silnicích zahynulo nejméně lidí
10.10.2018 Spektrum, Pojistný trh

Na rakouských silnicích se stalo v loňském roce v meziročním porovnání méně dopravních nehod a ubylo i zraněných lidí. Také klesl počet mrtvých účastníků provozu.

Podle statistického úřadu Rakouska (Statistik Austria) bylo při celkem 37 402 nehodách (meziročně -2,8 %) zraněno 47 258 osob (-2,3 %) a 414 osob přišlo o život. Počet mrtvých na silnicích se tak meziročně snížil o 18 neboli o 4,2 %. Tím bylo dosaženo absolutního minima od roku 1961, od něhož se statistiky v tomto členění sledují.

V průměru se tak v sousedním Rakousku událo denně 102 nehod, které zraněním odneslo 129 lidí. Každých 29 hodin byla jedna oběť v silničním provozu usmrcena. Nižší počet obětí na životech vykázaly spolkové země Dolní Rakousy, Tyrolsko, Horní Rakousy a Korutany.

Mezi oběťmi převažují muži

Mezi 100 zraněnými účastníky nehod bylo loni 56 mužů a 44 žen. Nicméně smrt potkala na silnici mnohem častěji muže: ti tvořili tři čtvrtiny obětí, zatímco „jen“ každá čtvrtá byla žena. Nejrizikovější byl věk 20 až 54 let.

Většina nehod (63 %) se stala na ulicích v obcích a vyžádal si 26 % smrtelných obětí. Naopak téměř tři čtvrtiny obětí (74 %) našly smrt u nehod mimo obec, a to i vzhledem k vyšším rychlostem vozidel.


Mohlo by vás zajímat: České domácnosti bohatnou rychleji, než se zadlužují


Na dálnicích se stalo 2.093 nehod, což zhruba odpovídalo i loňskému počtu. Přišlo při nich o život 50 lidí, což znamenalo nárůst o 15 osob oproti 2016. Loňský rok byl tak od letopočtu 2012 nejtragičtějším právě na dálnicích.

Nejvážnější nehodou byl střet vozidel ze září 2017 na vnějším okruhu Vídně, při níž se zabilo 5 lidí najednou.

Třetina nehod bez dalších účastníků – čistý náraz

Celkem 146 osob přišlo o život (podíl 35 %) loni při nehodách, v nichž nefiguroval žádný další účastník. Hlavními příčinami vyplývajícími ze šetření těchto neštěstí policií byly nepřiměřená rychlost nebo nepozornost řidiče či vybočení. Při takových situacích oběti vyjely z jízdní dráhy a narazily do stromu, stožáru nebo pilíře mostů a další pevné překážky. Ty zpravidla znásobily následky střetu. Více než třetina (36 %) z takových nehod se stala v nočních hodinách mezi 21. a 6. hodinou ranní.

Čelní nebo postranní kolize nejméně dvou vozidel si podle statistik loni v Rakousku vyžádaly 100 obětí na životech.


Mohlo by vás zajímat: Konference: Quo vadis pojišťovnictví?


Ubylo mrtvých cyklistů

Čtyři z deseti mrtvých na silnicích byli spolucestující ve vozidle, což je nejpříznivější výsledek od roku 1961. Dvacet procent obětí připadalo na motocyklisty a 18 % na chodce. O 16 % méně bylo loni mrtvých cyklistů; jejich podíl na celkovém počtu usmrcených činil loni 8 %.

Alkoholu za volantem ubyto, ale mrtvých kvůli němu bylo více

U 2.291 nehod (6,1 % všech událostí) byl ve hře alkohol za volantem, popřípadě alkohol v krvi chodce. Meziročně těchto případů ubylo o 5,4 %. Počet zraněných při tomto druhu kolizí klesl o 6,4 %. Nicméně obětí na životě bylo naopak podstatně více (+11 %; celkem 33 osob).

Nehod za účasti dětí neubývá

Počet nehod za účasti dětí ve věku do 14 let byl loni zhruba stejný jako o rok dříve. Celkem 2.780 z nich utrpělo zranění (-2,7 %), osm dětí při nich zahynulo (2016: 7).

Zdroj: Statistik. at

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články