Marek Blaha z České spořitelny: Autopojištění? Počítáme s tím!


			Marek Blaha z České spořitelny: Autopojištění? Počítáme s tím!
14.8.2017 Spektrum, Produkty

Hospodářské noviny přinesly rozhovor s ředitelem distribuce České spořitelny Markem Blahou. Ten se svěřil se zajímavou informaci, která se týká plánovaného prodeje produktů neživotního pojištění. Česká spořitelna má začít sjednávat pojištění domácností a nemovitostí, počítá i s pojištěním aut a menších firem.

Jaká je vlastně motivace České spořitelny vrhnout se do prodeje neživotního pojištění? „Je to přirozený důsledek naší strategie. Před 190 lety Česká spořitelna vznikla jako finanční ústav, který chce naučit lidi spořit a přispívat k budování jejich prosperity. Neumíme ovlivnit jejich příjmy, ale cítíme, že na základě dat, která nám o sobě dávají, jsme schopni poradit s úsporou výdajů. Jeden z těch výdajů, který chceme klientům snížit, anebo jim za stejnou cenu doručit větší hodnotu, je právě pojištění. Když se podíváte, kolik peněz se v pojištění každý rok protočí, jde o velké výdaje. Loni šlo do životního pojištění 43 miliard korun a do neživotního dalších 75 miliard,“ řekl Hospodářským novinám Marek Blaha.

Česká spořitelna se na pojistném trhu profilovala hlavně ve spojení se skupinou VIG. Nyní však oznámila, že v prodeji neživotního pojištění bude partnerem Česká pojišťovna. „Náš dlouhodobý strategický partner je skupina VIG, na tom se nic nemění. Naše nová nabídka tak bude zahrnovat jak produkty České pojišťovny, tak i Kooperativy. A proč právě tyto dvě skupiny? Jejich produkty tvoří přes polovinu trhu a my si myslíme, že je to dostatečná škála pro výběr kvalitního pojištění. Jde nejen o lídry trhu, ale klienti se na ně mohou spolehnout, když dojde k plnění pojistné události,“ pokračoval ředitel distribuce České spořitelny.


Mohlo by vás zajímat: Ústavní soud dal na frak principům pojišťovnictví. Zachrání CK garanční fond?


Česká spořitelna je pětiprocentním akcionářem v Pojišťovně České spořitelny, můžou tedy v kontextu spolupráce s Českou pojišťovnou nastat ve společnosti ze skupiny VIG nějaké změny? „PČS má tak kvalitní produkt, že necítíme potřebu doplnit ho nabídkou jiné pojišťovací společnosti. Dokladem je, že zatímco trh životního pojištění klesá, nám sjednané pojistné vzrostlo dvouciferným tempem.“

„Příští rok chceme rozšířit nabídku životního pojištění pro klienty, které obsluhujeme pod naší značkou Premier, a také pro drobné firemní klienty. Hlavní změna se ale odehraje v prodeji neživotního pojištění. Jakmile pobočka zaznamená, že klient chce poradit s výběrem neživotního pojištění, přesměruje ho na specialistu. Takto vybavená pobočka bude v každém okresním městě. Kopírujeme tím model, který už funguje u investičních nebo hypotečních specialistů,“ doplnil pro Hospodářské noviny Marek Blaha.


Mohlo by vás zajímat: Zprostředkovatelé se činili. Ve 2. čtvrtletí sjednali produkty za 24 miliard Kč


Česká spořitelna prozatím zahájila prodej neživotního pojištění na 15 pobočkách. Do konce roku pak ve svých plánech počítá s jedním pojišťovacím specialistou na každé z 50 oblastních poboček. Vypadá to, že opravdu roste nový významný hráč v prodeji neživotního pojištění. „Česká spořitelna má 1,5 milionu aktivních klientů, kteří nám o sobě poskytují data, mají k nám důvěru a my jsme přesvědčeni, že jim můžeme v pojištění dobře poradit. Už na konci roku 2018 bychom chtěli mít kolem stovky specialistů na pojištění v naší pobočkové síti napříč republikou,“ tvrdil Marek Blaha.

Otázkou zůstává, zda se banka vrhne i na oblast autopojištění? „Je to určitě téma pro druhou fázi, tedy pro rok 2018. Klienti nám už v testovacím provozu říkali, že by byli rádi, kdybychom jim pomohli i při výběru pojištění aut. Takže ano, počítáme s tím. Jen je otázka, jak rychle to půjde, abychom to kapacitně zvládali. V rámci druhé fáze bychom také rádi spustili prodej neživotního pojištění menším firmám,“ uzavřel ředitel distribuce České spořitelny Marek Blaha.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články