Mladí by uvítali ve finanční sféře robotickou revoluci


			Mladí by uvítali ve finanční sféře robotickou revoluci

Každý druhý mladý Němec (56 %) by své finanční záležitosti nejraději řídil přes mobil a podporuje inteligentní aplikace pro lepší transparentnost. Na 60 % občanů SRN ve věku do 35 let považuje tradiční německé banky i nadále za „neproklientské“ a nerelevantní z pohledu jejich současného života.

Finanční instituce to mají dnes těžké – to platí jak pro banky, tak i pro pojišťovny nebo investiční společnosti. Mnozí, zejména mladí lidé, nechtějí využívat běžné prodejní kanály nebo nedůvěřují společnostem a jejich zástupcům (částečně nebo zcela). To ukázal průzkum poradenské agentury Prophet mezi 1 000 respondenty ve věku 18 až 34 let.

Dále z něj vyplynulo, že více než polovina dotázaných považuje banky za „postradatelné“, a téměř 60 % důvěřuje při operacích s penězi raději osobnímu asistentovi Siri v mobilu, než „panu Kaiserovi“, finančnímu poradci. V tomto ohledu však nejde jen o mladé lidi. Global Consumer Survey zabývající se většími a různorodějšími skupinami zákazníků, dospěla k podobnému závěru.

Asi jedna třetina Němců má v různých finančních životních záležitostech svůj pevný „živý“ protějšek (v bankovnictví 39 %, v pojištění jen 29 %)


Mohlo by vás zajímat: Analýza: Proč klesá zájem o studium pojišťovnictví?


Mladí sází na techniku

Mladí vkládají své naděje zjevně do techniky. Téměř 50 % by nemělo žádný problém s tím, aby svěřili hospodaření se svými aktivy do cenově příznivého investičního modelu založeného na algoritmech. Na osobní poradenství sází jen „čas od času“. Příčinou nedostatečné komunikace může být věk poradců, kteří mají často přes padesát let a neumí mluvit jazykem nové generace. Zkrátka klasický generační konflikt.

Mladí lidé se obecně odcizují tradičnímu světu financí. Lars Bauer, Co-CEO Insurtechu Optisure se trefně vyjádřil v rozhovoru pro VWheute, že Insurtechy jsou „výrazem změněného trhu“ a že tradiční obchod je zcela zastaralý. Bankovní branže má kvůli skandálům Lehman, Deutsche Bank a dalších mizernou pověst a jsou „oblíbené asi jako Severní Korea“. V oblasti pojišťovnictví to nevypadá podstatně lépe: pojišťovací zástupci jsou druhou nejneoblíbenější profesí, jen těsně před politiky. Získat mladé v této situaci je přirozeně těžké.


Mohlo by vás zajímat: Katastrofy 2017: Rekordní výše pojištěných škod


Částečně souhlasí s mladými i Wolfgang Jacob, partner a finanční specialista Prophetu, pokud se týká jejich sázky na techniku ve finančních záležitostech: „Robotický poradce optimalizuje portfolio průběžně a dbá na to, aby zákazník zůstal stále na správné cestě. Měsíční porady se zástupcem banky jsou tudíž nepotřebné.“ Ovšem současně připouští, že se člověk cítí „při zásadních rozhodováních, jako je koncept zabezpečení na stáří nebo nákup nemovitosti“ jistěji v osobním rozhovoru s poradcem.

Malá důvěra

Dalším důležitým důvodem pro oblibu robotů je zjevně nízká důvěra ve finanční branži. Přes 70 % lidí nedůvěřuje těm, kdo se živí peněžními obchody. Nicméně na co by příznivci robotů neměli zapomínat, je to, že i nastavení a pravidla automatizovaných portfolií programují koneckonců lidé. Zpravidla ti, kteří se živí svým příjmem – z peněžních obchodů…

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články