Nabídka elektroaut bude v Evropě do tří let až třikrát bohatší


			Nabídka elektroaut bude v Evropě do tří let až třikrát bohatší
19.8.2019 Téma

Analytici předpovídají, že nabídka modelů elektroaut se pro zákazníky v Evropě do roku 2021 ztrojnásobí. Vyplývá to ze studie, která potvrzuje „elektroofenzivu“ u většiny výrobců vozidel

Vzestup provozu elektroaut zaostával za očekáváním, protože se poukazovalo na nedostatky infrastruktury nabíjecích stanic a také na vyšší ceny za taková vozidla. Poslední poznatky ale předpovídají, že výrobci aut nabídnou v roce 2021 celkem 214 různých modelů elektromobilů, zatímco loni vybírali zájemci jen z 60 možných variant.

Ukazuje se tak, že spotřebitelé upřednostňující tento pohon oproti benzinovému nebo dieselovému se dočkají bohaté nabídky mnohem dříve, než se očekávalo. V tomto duchu se vyjádřili zástupci European Federation for Transport and Environment (T&E) s poukazem na závěry výzkumu společnosti IHS Markit. Podle této studie jsou nyní automobiloví výrobci vážně připraveni skutečně přijmout výzvu k elektrifikaci aut.

Podle shromážděných dat chtějí automobilky přinést na trh do roku 2021 asi 92 plně elektrických a 118 hybridních modelů. To by znamenalo ztrojnásobení nabídky ve srovnání se sklonkem loňského roku. Pokud producenti své plány dodrží, znamená to, že by do roku 2025 mělo být 22 % vozidel napájených ze zásuvky, což by výrazně pomohlo továrnám na auta v EU splnit emisní limity CO2 vyčíslené na 95 g/km.


Mohlo by vás zajímat: Robert Kareš: Dvouciferný růst PVZP nás těší. Zůstáváme však nohama na zemi


Největší závody na výrobu elektromobilů budou v Německu, ve Francii, ve Španělsku a v Itálii. Výroba v 16 velkotovárnách na lithiové baterie má být zahájena v Evropě do roku 2023. „Díky normám EU na emise CO2 očekává starý kontinent nyní vlnu nových a široce dostupných elektrických aut různých konfigurací na trhu,“ komentoval výhled Lucien Mathieu, analytik na dopravu a e-mobilitu při federaci T&E. „To je dobrá zpráva, ale práce ještě není hotova. Potřebujeme nyní, aby vlády podpořily elektroauta a jejich nabíjení doma nebo v zaměstnání. Je nutná změna cenotvorby vozidel, aby byly elektromobily zatraktivněny oproti autům s tradičním pohonem.“

Do soutěže elektromobilů o přízeň zákazníků se zapojují dokonce i výrobci sportovních značek. Například Lotus, vlastněný čínskou společností Geely, představil nedávno model elektrického hypermobilu Evija, jenž je schopen jet rychlostí až 322 km/h. Jiná prémiová značka Pininfarina ukázala své dílo nazvané Battista už v březnu tohoto roku. Zájem těchto výrobců ukazuje, že elektroauta mohou být také dílem emocí, nikoli jen diktátem kvůli životnímu prostředí.

Zdroj: www.bbc.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články