Německo: V prodeji se dostali makléři před banky


			Německo: V prodeji se dostali makléři před banky

Po značném poklesu v roce 2015 se v roce 2016 vyvíjela v SRN nová produkce v životním pojištění mnohem příznivěji. Její celková výše podle hodnoty APE (která se skládá z běžného pojistného a deseti procent jednorázově placeného pojistného) klesla oproti předchozímu roku o 1,3 %. V případě jednorázově placeného pojistného se sice nová produkce snížila o 4,1 %, ale její hodnota ve výši 24,8 mld. eur představovala historicky čtvrtý nejlepší výsledek na německém pojistném trhu životního pojištění.

Výše uvedené údaje vyplývají ze studie společnosti Willis Tower Watson zveřejněné dne 5. prosince 2017. Podle jejích expertů se životní pojištění nachází nadále vzhledem k nízkým úrokovým sazbám a komplexnějším požadavkům v bouřlivých časech. Pokles trhu se ale v roce 2016 zbrzdil.

Značné posuny se ovšem udály v podílech jednotlivých distribučních kanálů na novém obchodě v životním pojištění. Výrazný vzestup podílu docílili především nezávislí pojišťovací zprostředkovatelé (podle použitého zdroje - pojišťovací makléři; dále jen „makléři“). V roce 2016 dosáhl jejich podíl na nové produkci 28,7 % (26,3 % v roce 2015) a dostali se tak na první místo, na němž byly v roce 2015 banky. Renesance makléřů měla podle Willis Tower Watson více důvodů. Například podstatný přírůstek nové produkce byl docílen u životního pojištění spojeného s fondy, což je tržní segment, v němž byli makléři silní již v minulosti. Nárůst jejich produkce v tomto segmentu o 3,5 % se pochopitelně odrazil ve zvýšení jejich podílu na celkové nové produkci.


Mohlo by vás zajímat: Podíl jednodenní chirurgie v Rakousku roste


Dále se makléřům podařilo o něco pozvednout jejich vysoký tržní podíl, přesahující tradičně 50 %, v segmentu pojištění pro případ pracovní neschopnosti a v segmentu zaměstnaneckého penzijního pojištění. Poprvé se zde projevil jako hybatel či tahoun růstu prodej pojištění s jednorázově placeným pojistným. Tak si mohli makléři přes „smršťující se“ trh udržet objem prodeje a tím si zvýšit tržní podíl.

Jiná situace nastala u bankovního prodeje, který utrpěl citelné ztráty a neudržel tržní podíly u prodeje pojištění s jednorázově placeným pojistným. S podílem ve výši 28,6 % zůstaly banky těsně za makléři. S nepatrným odstupem pak následuje obchod vázaný na jednu společnost (výhradní pojišťovací zprostředkovatelé) s podílem 27, 2 %.

Podle Willis Tower Watson je aktuálně přeceňován elektronický distribuční kanál. Například přímý obchod prostřednictvím e-mailů, telemarketingu a online srovnávačů celkově poklesl v roce 2016 oproti předchozímu roku o 25 %.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články