Ze společně shromážděných dat vyplývá, že ročně jsou v Německu ukradeny zásilky z přibližně 26 000 nákladních automobilů, což statisticky znamená, že zloději udeří každých 20 minut. Samotné ukradené zboží má hodnotu 1,3 mld. eur. Další škody ve výši 900 mil. eur rezultují ze smluvních pokut za zpoždění dodávky zboží, nákladů na nezbytné opravy, ze ztrát způsobených snížením tržeb a z výpadků produkce u příslušného odběratele.
S ohledem na enormní škody dotčené hospodářské svazy zahájily společnou vlastní iniciativu a založily Pracovní společenství pro prevenci krádeží v přepravě zboží a logistice s cílem zvýšit bezpečnost přepravy především prostřednictvím vyšších bezpečnostních standardů a investic do zaměřovací techniky, signalizačních zařízení, blokování odjezdu a do výstavby zajištěných parkovišť.
Mohlo by vás zajímat: Optikou „konkurence“: Rizika otevírání bankovního trhu
Od úřadů zmíněné svazy naléhavě požadují větší podporu při ochraně majetku prostřednictvím tlaku v oblasti odhalování této kriminality na mezinárodně působící kriminální organizace. Policie by měla být častěji přítomna na dálničních parkovištích a speciální policejní jednotky a klíčová státní zastupitelství by měla přispět k optimalizaci trestního stíhání přesahujícího jednotlivé spolkové země.
Aplikaci cílených preventivních a represivních opatření by také prospělo, kdyby delikt „krádež nákladu“ byl lépe statisticky uchopen a byly vytvořeny předpoklady pro jednotné přijímání oznámení o krádeži. Výše uvedené pracovní společenství si uvědomuje, že pátrání po zlodějích by napomohlo i zvýšení počtu policistů a jejich specializace na tyto krádeže.
Komentáře
Přidat komentář