oPojištění slaví 10 let. Jaká je jeho role podle zakladatele Ivana Špirakuse?


			oPojištění slaví 10 let. Jaká je jeho role podle zakladatele Ivana Špirakuse?
20.7.2018 Téma

Odborný portál oPojištění.cz slaví kulaté jubileum deseti let své existence. Při této příležitosti jsme se zakladatele serveru Ivana Špirakuse zeptali na začátky tohoto unikátního projektu, zdali mu za uplynulou dekádu utkvěl v paměti nějaký článek či jakou má představu o budoucím směrování celého webu.

Jaká byla vaše vize, se kterou jste před deseti lety oPojištění zakládal? A podařilo se ji naplnit dle vaší představy?

Původní idea byla vytvořit webový portál, na kterém budou publikovány informace nejen z českého pojišťovnictví ale také ze zahraničí. A to jak ze sousedních nám blízkých trhů, jako je Slovensko, Polsko, Rakousko atd., ale i z trhů poměrně vzdálených, kupříkladu z Číny, Spojených států, Anglie…

Mojí vizí bylo, aby i čtenáři, kteří si tyto informace nedokázali najít sami, měli přehled o produktových inovacích, o aktuálním technologickém vývoji, o vznikající legislativě, o personálních změnách, zkrátka jsem chtěl, aby jim oPojištění usnadnilo orientovat se v krásném ale velmi komplexním světě pojištění.  A pokud se ptáte, zdali se tato vize podařila naplnit, musím jednoznačně odpovědět, že ano! 


Mohlo by vás zajímat: Podcast: IDD všude, kam se podíváš


Měl jste nějaký vzor v zahraničí, kterému se mělo oPojištění podobat?

Že bych měl vyloženě nějakou předlohu, kterou bychom okopírovali, to se říci nedá. Samozřejmě se v zahraničí objevovala spousta pojišťovnických webů, ty však spíše doplňovaly jejich tištěné formáty. A jelikož vytvářet pro český pojistný trh tištěný časopis je poměrně nákladnou záležitostí, a to samozřejmě hlavně vzhledem k počtu čtenářů, přeci jen nejsme Anglie a nejedná se o fotbal (úsměv), tak webové zpravodajství bylo jasnou volbou.

Chtěl jsem, aby oPojištění bylo dynamické, aby se informace měnily několikrát za den, aby bylo možné s nimi pracovat v podstatě v „přímém přenosu“ a aby se k nám čtenáři opakovaně vraceli pro nejčerstvější zprávy. A to se podle mě povedlo. 

Co bylo v začátcích celého projektu tou největší překážkou?

Finanční stránka byla samozřejmě tím určujícím prvkem při budování tohoto projektu. A nebyla vůbec zanedbatelná. Například jsme si museli pořídit rozsáhlý redakční systém, který je v podstatě na úrovni tradičních velkých deníků. Také bylo důležité sehnat správné lidi. A tady jsme měli na začátku velké štěstí, že se podařilo do projektu angažovat zkušenou redaktorku Dášu Šístkovou, která měla za sebou velkou praxi v ekonomické žurnalistice.

V neposlední řadě jsme pak museli získat podporu pojišťoven jako našich partnerů. Z počátku to bylo poměrně obtížné, projekt oPojištění nevzbuzoval přílišnou důvěru. Po dekádě fungování jsou však tohle už jen dávné vzpomínky a oPojištění je etablované pojišťovnické médium, které má v rámci pojistného trhu své pevně dané místo. 


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: „podvedeniklienti.cz“ matou tělem


oPojištění je tedy podle vaší zkušenosti trhem vnímáno pozitivně?

Vždy jsem se snažil, aby si portál držel solidní zpravodajskou úroveň. Abychom byli korektní a objektivní. Tato vydavatelská linka se zcela jistě osvědčila. Z oPojištění se stal respektovaný zdroj informací, a když se podíváme na údaje z Google Analytics, tak portál má svoji stálou a relativně vysokou návštěvnost.

Ono to vypadá, že je moje povinnost oPojištění jen chválit (úsměv), ale není tomu tak. Pozitivní zpětná vazba přichází také od manažerů pojišťoven, makléřů a zprostředkovatelů, ale také od akademiků a jejich studentů. Ti všichni při zmínkách o webu reagují velmi pozitivně a je vidět, že jsou rádi za existenci toho projektu, protože z něj čerpají informace pro svoji každodenní agendu.

Vzpomenete si na nějaký článek, který byl opravdovou čtenářskou „bombou“? Čeho se týkal?

Článků, na které rád vzpomínám, rozhodně nebylo málo. Vždy se jednou za čas podařilo trefit nějakého toho příslovečného sólokapra. Ale příspěvek, který mě opravdu překvapil, a to až tak moc, že jsem uvažoval o nějakém viru v Google Analytics, byla na první pohled obyčejná tisková zpráva o tom, že VZP bude platit čínskou medicínu. Publikovali jsme ho. Pověsili na sociální sítě. A poté si najednou začal žít vlastním životem. Zřejmě se dostal na nějaká populární facebooková fóra a jeho čtenost byla najednou úplně závratná (úsměv).

Obecně se pak dá říci, že jakákoli zpráva, která představuje personální změnu, bývá hodně čtená a samozřejmě, čím výše postavené a známé osoby se to týká, tím stoupá návštěvnost daného článku.

Velmi atraktivní je pak také unikátní žebříček TOP 30 pojišťovacích makléřů, který oPojištění pravidelně každým rokem připravuje na základě výsledovky českých společností. Každý se holt rád podívá, jak se vedlo konkurenci (úsměv). 


Mohlo by v ás zajímat: UNIQA slaví 25 let a chce si nadále udržet své specifické DNA


Co by se podle vás dalo v rámci webu vylepšit? Na co by se autoři obsahu měli zaměřit?

Doposud jsem oPojištění jen chválil, ale samozřejmě mám i celou řadu výhrad a postřehů ke změně. To je však přirozené, myslím si, že bez toho by se věci nemusely posouvat kupředu. Rád bych, abychom měli informace dříve než ostatní média, což většinou znamená dříve než ČTK (úsměv).

Chtěl bych, abychom přinášeli původnější zprávy, hlubší rozhovory s představiteli společností působících na pojistném trhu a abychom se začali zaměřovat na různé video záznamy z konferencí, přenosy ze seminářů, podcastové rozhovory a na podobné formáty, které dnešní doba a technologie nabízí.   

Na závěr poprosím o nějaké přání k „narozeninám“…

Do budoucna bych portálu popřál zvyšovat příslovečnou laťku kvality nabízených zpráv, případně se více přiblížit ke čtenáři za pomoci nějakých pravidelných tematických setkání a samozřejmě, aby čtenářská obec rostla a aby povědomí o webu oPojištění přesáhlo hranice sektoru pojišťovnictví.

Děkuji vám za rozhovor.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS