Pavel Mencl: Loňský rok byl pro mne záhadou v oblasti inovací


			Pavel Mencl: Loňský rok byl pro mne záhadou v oblasti inovací
15.2.2019 Spektrum

Jaký byl průběh uplynulého roku optikou pojistného trhu a jaké budou klíčové momenty roku 2019? V dnešním zamyšlení představí své postřehy Pavel Mencl, předseda představenstva a generální ředitel pojišťovny Generali.

Rok 2018 jednoznačně hodnotím jako mimořádně hektický. A to z celé řady důvodů, když mezi ty nejvýraznější patřily především změny v oblasti legislativy. Neumím si představit, že by v naší branži (a ostatně nejen v ní) nebyl nikdo alespoň jedinkrát konfrontován se zkratkami GDPR a IDD.Jen přípravy na první zmíněnou agendu byly skutečně monstrózní.

Ať už šlo o její rozsah i energii, kterou jsme implementaci věnovali. V Generali na ni pracovala nad rámec svých běžných povinností více než stovka kolegů a kolegyň… Není sporu o tom, že tato nařízení mají vést k větší ochraně klienta a že je to dobře. Nicméně rozsah i způsob implementace a její extrémní náročnost považuji za vyloženě nešťastnou.

Kvituji, že se loňský rok skutečně začala reálně řešit otázka profitability povinného ručení, a to napříč celým pojistným trhem. Vysoce konkurenční prostředí už roky dostává pod tlak všechny neživotní pojišťovny více a více. Fakta o tom, jak se vyvíjí škodní inflace (a spolu s ní dramaticky rostly náklad na specifické činnosti spojené s opravou vozidla) už loni dopadla svoji intenzitou skutečně drtivě. Věci se musely dát do pohybu.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Brexit, aneb dost bylo fňukání


Loňský rok byl pro mne tak trochu záhadou v oblasti inovací. Na trhu se o nich intenzivně mluvilo, ale vesměs zůstalo u konferencí či workshopů. Na skutečně progresivní inovace, které by Češi ve velkém přijali s otevřenou náručí a vzali je za vlastní, zřejmě ještě budeme čekat. Telematika v automobilech, internet věcí v domovech, umělá inteligence či autonomní řízení zůstávají spíše vyřčenými tématy. Přáním technologických nadšenců. O to intenzivněji bychom měli hledat taková vylepšení, která prokazatelně přináší klientům užitek.

Pohled do blízké technologické budoucnosti přesto nemůže žádné pojišťovně zůstat zastřený. Pro Generali to konkrétně znamená ještě větší úsilí v oblasti digitalizace a paperless procesů. V některých segmentech přitom chceme být plně digitální.

A konečně dobrou zprávou bezesporu je, že rok 2018 nepřinesl žádné devastující přírodní pohromy. Ne že by snad vůbec nebyly, ale pokud udeřily, bylo to pouze lokálně. Příroda nicméně pracuje nepřetržitě, a tak plíživě ale nepopiratelně nastupuje nový fenomén. Totiž sucho, které se loni přihlásilo v Česku skutečně intenzivně. Velmi pravděpodobně sucho tak představuje výzvu, které bude třeba se postavit i v našem oboru.


Mohlo by vás zajímat: Přikryl a Čechová: Co přináší revize motorové směrnice?


A jaký bude rok 2019? Jako zásadní téma chápeme v Generali hned několik oblastí. A ačkoliv se týkají bezprostředně naší pojišťovny, jsem přesvědčený, že jsou více či méně tématem celého trhu. Tuzemský trh nečekává žádná obří právní úprava či jiná implementace evropských regulí na úrovni GDPR nebo IDD, kvůli kterým bychom naše kapacity dedikované rozvoji pojišťovny museli významně „krotit“. Je to ideální příležitost soustředit se na byznys a služby, které klientům poskytujeme.

Důležitým tématem roku 2019 bude udržet a zvýšit ziskový růst. Tedy zaměřit se kromě jiného na exponovanou oblast pojištění motorových vozidel a dále zlepšovat jeho profitabilitu. 

Tento rok však přináší i velkou výzvu v oblasti inovací. Ať už těch v rámci fungování pojišťovny (např. digitální transformace, promyšlené zapojení umělé inteligence či strojového učení), tak také těch, které jsou užitečné pro klienty. Třeba už jenom proto, že jim zjednodušují život a šetří čas. Nepůjde tedy o zásadní revoluci, ale spíše evoluci.

Zcela zásadní oblastí, kde rok 2019 vnímám jako odrazový můstek, představuje další zlepšování kvality našich služeb a ještě intenzivnější zaměření na spokojenost, kterou při vzájemném kontaktu přinášíme našim klientům. Máme za poslední dva roky za sebou desítky tisíc zpětných vazeb od klientů a díky nim hledáme další potenciál pro zlepšení Generali. Být partnerem klientů na celý život znamená především jim přinášet více a více individualizovaná řešení bez kompromisů.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články