Postřehy Evy Gmentové: Óda na pojištění a pojistný trh


			Postřehy Evy Gmentové: Óda na pojištění a pojistný trh
15.6.2018 Spektrum

Každý zasvěcený ví, že v květnu proběhlo slavnostní vyhlášení vítězů ankety Pojišťovna roku, a mně nezbývá nic jiného, než napsat ódu na práci, kterou jsem dělala od roku 2001, kterou stále bez výhrad miluju a které patří mé srdce.

Už když jsem pracovala v bance, byl pro mě klient vším, ale až ve chvíli, kdy jsem začala pracovat ve firmě STACH, a.s., jsem přestala vidět jen čísla a peníze a naučila jsem se vnímat klienta jinak. Začala jsem ho vidět víc jako člověka. Člověka z masa a kostí, ne jen cinkající mošničku. Každého klienta jsem se snažila co nejvíce poznat, aby moje nabídka pojištění byla skutečně ušitá na míru. A poznat klienta znamenalo znát jeho výrobní postupy, zaměstnance, organizační procesy – všechno, co souvisí s výrobou, provozem nebo prodejem. A poznávání považuji na práci pojišťováka za to nejkrásnější.


Mohlo by vás zajímat: Exkluzivní fotogalerie: Jaká byla Pojišťovna roku 2017?


Najednou za věcmi, které dnes a denně používáte, začnete vidět lidi, jejich práci a úsilí, nejen firmu, kterou zastupují. Když si kupujete jogurt, prohlížíte si na něm obrázky, protože víte, čí jsou to nápady a kdo je realizuje. Nebo si vybíráte uzeninu a víte, odkdy je pán s párkem u úst ve znaku tohoto výrobce. S radostí kupujete müsli, protože víte, že lidé, kteří ho vymysleli, svou práci dělají s láskou. Rozhlížíte se z auta po polích, abyste zkontrolovali, jak to těm zemědělcům roste. Obdivujete se novým traktorům a kombajnům a závidíte těm, kdo je řídí, že můžou shlížet na svět z „kokpitu“ vybaveného skoro jak vesmírná stanice. S úctou pozorujete dodávky s pečivem, které vyrážejí za zákazníkem už někdy po půlnoci, a vážíte si každého rohlíku a housky, které kupujete.

Ale také najednou vidíte to, co ostatním zůstává skryto, a někdy je to na úkor vás samotných. Například od té doby, co likvidujete škody z vady krmných směsí, už nejíte kuřecí maso. Některé škody vás naučí opatrnosti a prozíravosti, protože už víte, že se může stát i to, co se „nikdy“ stát nemůže. A jak už to tak bývá, postiženi profesí s obavami vzhlížíte k nebi, když se začne mračit a metat blesky. Vždy se leknete, když slyšíte v rádiu špatné zprávy, ať jde o požár, vichřici nebo jen nehodu, protože vždy za vším vidíte člověka. Člověka, kterého možná znáte, nebo ho zná někdo z naší branže, a který se teď právě potýká se škodou. Člověka, který čeká, že mu pojištění splní to, co očekává. A on očekává službu. Očekává, že je tu někdo, kdo pomůže. A to je na téhle profesi krásné. Moci posloužit, moci pomoci, v tom nejlepším slova smyslu a v okamžiku, kdy je pomoc vítána a namístě.


Mohlo by vás zajímat: Glosa Martina Podávky: Životní pojištění a hlas klienta…


V květnu byly oceněny pojišťovny a makléři, kteří jsou těmi nejlepšími nositeli služby na našem trhu. Někteří z nich si ocenění odnášejí pravidelně a před nimi klobouk dolů, protože jak říká pan Jaroslav Besperát, není uměním vyhrát, ale cenu obhájit. Ti, kdo pravidelně odcházejí s cenami, nám všem ukazují, že dobrá a poctivá práce se cení i v pojištění. A já věřím, že ti nejlepší z nejlepších, stejně jako já, své práci zasvětili srdce, protože bez něj se prostě dobrá práce dělat nedá. A tak oceněným přeji hodně spokojených klientů, přestože tím tak nějak přeji i hodně škod, ale o tom přece pojištění je. Vítězům přeji, aby se jim dařilo své pozice udržet, a poraženým, aby příště i oni byli vítězi.

Ing. Eva Gmentová, LL.M.
Specialista na vzdělávání v oblasti korporátního pojištění
Zakladatelka E.G.I. Education Grow Insurance

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články