Třicet miliard dolarů obrat za jediný den. Singles Day


			Třicet miliard dolarů obrat za jediný den. Singles Day
14.1.2019 Spektrum, Zahraničí

Tzv. Singles Day, neboli Den nezadaných (osob žijících samostatně), zavedený čínským internetovým gigantem Alibaba každoročně na 11. listopadu, se už během několika let stal pojmem a obrovskou příležitostí pro on-line obchodníky.

Loni zaznamenala tato událost, lemovaná různými slevami a akčními nabídkami, jen za první hodinu obrat ve výši téměř 10 miliard dolarů. A Singles Day se stal celosvětově největší prodejní událostí v on-line nakupování a trumfnul dokonce i americký Black Friday.

Úspěch celé akce spočívá i v tom, že se o něj zasloužily rozhodující měrou i pojišťovny. Například pojištění vrácení zboží poškozeného při přepravě přidává jak kupujícím, tak prodávajícím jistotu pro případ škody. Jen v roce 2018 nabídlo celkem 13 pojišťoven na 70 různých tarifů u sedmi druhů pojištění cíleně jen pro Singles Day.

Podle deníku Security Daily umístili velcí etablovaní pojistitelé, jako jsou PICC, Pacific Financial Service, majetková divize společnosti China Life a další, všechny své produkty na platformu Ant Financial Service, což je dceřinka Alibaby. Při procesu nákupu se zákazníkovi objevila také nabídka na vhodné pojištění.


Mohlo by vás zajímat: Slovensko: Od 1. januára došlo k zmene minimálnych limitov pri PZP


Nové je například pojištění vrácení zboží pro zahraniční prodej, jež může sjednat prodávající. Možné je to díky tomu, že Alibaba zřídil v mnoha zemích sklad, takže vrácené zboží může být namísto do Číny posláno přímo do skladu příslušného státu. V takovém případě platí pojišťovna plnění obchodníkovi zúčastněnému na Alibaba platformě.

Stejně tak je i nové pojištění cenové garance. Stanoví-li obchodník do 15 dnů od uskutečněného nákupu nižší cenu stejného zboží, obdrží kupující od pojišťovny příslušný cenový rozdíl. Jen v roce 2018 se rozhodlo podle odhadů na 400 milionů konzumentů a 4 miliony obchodníků pro různá pojištění.

Celkový obrat Singles Day za rok 2018 činil asi 30,7 miliardy USD, zatímco o rok dříve to bylo ještě asi 25 miliard USD. Loňská částka byla více než třikrát vyšší než tradiční americký svátek Den Díkůvzdání. Ještě v roce 2012 byl poměr obratů za obě události vyrovnaný, pak ale začala stoupat hvězda Singles Day prudce vzhůru.

Zdroj: be.invalue.de

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.