Zdeňka Indruchová: Pojišťovna roku zvyšuje renomé celého trhu


			Zdeňka Indruchová: Pojišťovna roku zvyšuje renomé celého trhu
6.6.2018 Spektrum

Každým rokem vybírají pojišťovací makléři z celé České republiky v anketě Pojišťovna roku ty nejlepší pojistitele. Také letos tomu nebylo jinak a slavností galavečer s třemi prvenstvími ovládla Česká podnikatelská pojišťovna. Svoji jubilejně desátou Pojišťovnu roku pak měla za AČPM jako hlavního organizátora na starost výkonná ředitelka AČPM Zdeňka Indruchová, která nám prozradila, co pro ni tato soutěž znamená.

Letos proběhl už 18. ročník unikátní ankety Pojišťovna roku. Je tak zřejmé, že tato soutěž má v rámci trhu své výsadní postavení a že účastníkům na výsledném pořadí opravdu záleží. Můžete, paní Indruchová, prozradit, jaká je hlavní myšlenka, hlavní cíl celé ankety?

Na tuto otázku by měl spíše odpovídat místopředseda AČPM Ivan Špirakus, který stál u zrodu celé ankety. Ale troufám si říci, že sledujeme dva základní cíle: jednak zviditelnit nezastupitelnou roli, kterou hraje pojišťovací makléř na spojnici pojišťovna-klient, a pak prostřednictvím takovéto odborné hodnotitelské akce všeobecně posílit vnímání pojišťovnictví jako stabilního oboru, jenž chrání občany/podnikatele před riziky a zmírňuje následky škod, pokud nastanou. 

Mohla byste zkusit nastínit systém hodnocení?

Ten je určen pravidly ankety (k dispozici ZDE) – je to léty propracovaný systém, jehož objektivitu hlídají pojistní matematici z České asociace pojišťoven. Vyplnění anketního lístku ve všech kategoriích a podkategoriích vyžaduje investici několika hodin času – proto si velmi vážíme faktu, že počet hodnotitelů rok od roku stoupá. 


Mohlo by vás zajímat: Exkluzivní fotogalerie: Jaká byla Pojišťovna roku 2017?


Letos jste perfektně připravila už svůj 10. ročník ankety. Mohla byste prozradit, co pro Vás osobně tato soutěž vlastně znamená a na který ročník vzpomínáte nejraději?

No nevím, jestli perfektně – znáte to – chybička se vždycky vloudí, a hlavně řadu věcí ani nemáte šanci ovlivnit. Myslím, že nejcennější na celé akci – když tedy odhlédnu od samotného hodnocení – je akt vyhlašování výsledků, kdy se opravdu sejdou zástupci českého pojistného trhu na jednom místě. Velmi si vážíme toho, že galavečera se pravidelně účastní generální ředitelé a další vrcholní manažeři všech pojišťoven, že si udělají čas, aby se setkali s makléři a řekli si, co je nového na trhu a kde je tlačí bota. Atmosféra bývá velmi přátelská a pozitivní – a to je asi největší odměna, která člověku umožní zapomenout na všechny stresové situace spojené s přípravou.


Mohlo by vás zajímat: Anketa Pojišťovna roku 2017: ČPP třikrát první


Jak vnímáte spolupráci České asociace pojišťoven s Asociací českých pojišťovacích makléřů na přípravě ankety? 

Zahájení spolupráce s ČAP v roce 2011 (Pojišťovna roku 2010 – hodnotí se vždycky předchozí rok) bylo naprosto přelomové – do té doby mohly být partnery ankety jednotlivé pojišťovny, což samozřejmě zavdávalo podnět ke spekulacím, zda není možné si umístění v anketě tzv. „koupit“ – sice to byl nesmysl, ale obtížně se vyvracel. Zastřešení ze strany ČAP proto posunulo anketu na úplně jinou úroveň. 

Anketa Pojišťovna roku je známa tím, že předávané ceny v rámci slavnostního galavečera vždy nesou originální myšlenky. Jaká z cen Vám utkvěla v paměti nejvíce? 

Asi to bude tak, že když je něco poprvé, máme tendenci tomu přikládat větší význam. Zároveň se vstupem ČAP do organizace ankety jsme tenkrát zahájili spolupráci s UMPRUM – proto mi asi tolik utkvěly v paměti tzv. polštáře tehdejší studentky UMPRUM a jejich autorky Aleny Hájkové. Mimochodem, tu jsme oslovili už jako absolventku a ceny posledních dvou ročníků jsou jejím výtvorem. 


Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Besperát: Snažíme se o spravedlivé sazby


V rámci ankety se předává čestné ocenění Osobnost pojistného trhu. Kdo v té bohaté historii soutěže pro Vás osobně byl tou nejvýznamnější osobností pojistného trhu? 

To je samozřejmě velmi těžká otázka, ale souvisí to s předchozím dotazem – totiž první anketa, kterou jsem organizovala, byla ročník 2008, vyhlášení v roce 2009. A tehdy byl Osobností pojistného trhu zvolen Marek Venuta, zakladatel UNIQA pojišťovny. Bohužel již není mezi námi, ovšem na chvíli, kdy celý sál povstal, aby mu zatleskal, nejde zapomenout. 

Jak byste ohodnotila letošní výsledky ankety? Co podle makléře přesvědčilo, aby nejvíce hlasů dali České podnikatelské pojišťovně? 

S dovolením si půjčím slova Ivana Špirakuse, protože důvod dominance ČPP popsal velmi přesně. „Posun ČPP na přední příčky ve všech kategoriích je bezpochyby výsledkem dlouhodobé koncepční spolupráce s makléři v celém týmu pojišťovny pod vedením generálního ředitele ČPP Jaroslava Besperáta, který má na tomto skvělém výsledku výraznou osobní zásluhu.“ 

Děkuji Vám za rozhovor.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Spolupráce s CPP

Tereza Jandová ,  13. 6. 2018

To by mě zajímalo,proč nechce CPP budovat spolupráci i se spol. Swiss Life Select.Produkty sice máme,ale nějak to nefunguje.Pry naše centrála není schopna od CPP získávat aktuální informace a tím pádem u nás zapomenutá pojišťovna.Skoda.

Související články