Tamější dohled nad finančními trhy (Financial Services Authority – FSA) se zaměřil na webové stránky, na nichž se porovnávají pojistné produkty. Varuje před klamavými informacemi, poskytovanými tímto způsobem klientům.
(Zajímavé: Poté, co vyšel tento článek na webu FT, zhruba za dva dny zmizel a byl nahrazen novým, v němž se již nehovoří o klamavých informacích, ale jen o „důkazech smíšených signálů, týkajících se průhlednosti produktů.“ Tento postup vypovídá hodně o pojistném trhu ve Velké Británii. A nejen o něm… Pozn.red.)
Při výběru stránek, které porovnávají pojistné produkty na webu, odhalili pracovníci dohledového orgánu důkazy jak dobrého, tak špatného jednání. Pracovníci prohledávají webové stránky, aby ujistili jejich uživatele, že se s nimi zachází férově.
Zkreslené informace?
Poté, co zástupci FSA zhodnotili 17 webových stránek na téma srovnávání produktů, zjistili, že přestože lze stránky tolerovat, obsahují smíšené důkazy o průhlednosti smluvních podmínek, čestnosti a přesnosti informací poskytovaných klientům.
Přehled ukazuje, že zákazníci odvážně vstupují na stránky, aby posoudili vlastnosti produktu a jeho cenu ještě před tím, než ho zakoupí. Na první pohled to vypadá, že vše je zcela průhledné a zájemci o pojistné smlouvy dostanou informace o hlavních rysech klíčových produktů, které jsou součástí pojistných, smluv zveřejněných na webových stránkách.
Ujištění klientům
Ed Harley, šéf FSA přes finanční propagaci, řekl: „Vítáme inovace a soutěž na rychle se rozvíjejícím porovnání pojištění na webových stránkách. Máme zájem na vývoji trhu cestou ujištění klientů, že s nimi zacházíme férově, a očekáváme, že stránky s porovnáním produktů poskytující informace jsou jasné, férové a neklamou spotřebitele.“
Dodal, že stránky využívá mnoho spotřebitelů, aby si vyhledali pojistný produkt. Pro zákazníky je důležité, aby předem porovnali, co všechno pojistka kryje, a nezaměřili se pouze na cenu pojistky.
Financial Times
Komentáře
Přidat komentář