Jak lukrativní jsou ve skutečnosti startupy?


			Jak lukrativní jsou ve skutečnosti startupy?
13.8.2020 Zahraničí

Startupy jsou v odvětví pojišťovnictví v centru zvláštního zájmu. Zatímco si užívají mediálního „hýčkání“, konkrétní čísla o jejich obchodním vývoji zpravidla nejsou k dispozici. Nyní provedl poprvé větší vyhodnocení on-line portál Finance Forward.

Hvězda mezi startupy, americká Lemonade, nedávno vstoupila na burzu. Na základě čeho? Není známo. Konkrétní ekonomická čísla nejsou zcela veřejná. Nicméně se má za to, že aplikaci americké společnosti si stáhlo například v Německu na 22 000 uživatelů. Přitom Lemonade působí na německém trhu teprve rok...

O něco sdílnější je berlínská mladá firma Coya. Sdělila, že loni inkasovala na pojistném 812 000 EUR. Náklady na vzniklé škody činily naproti tomu 866 000 EUR. Roční ztrátu vyčíslila Coya na 15 milionů EUR a odůvodnila ji vysokými počátečními náklady na budování pojištění.


Mohlo by vás zajímat: ČNB: Jaká je úspěšnost odborných zkoušek za 2Q 2020?


Firma One loni podle své výroční zprávy vybrala na pojistném 6,6 milionu EUR. Platby pojistného plnění, back office a zajištění činily 2,7 milionu EUR. Škodní kvóta byla v loňském roce asi 40 %. Přesto ohlásila společnost One ztrátu za rok 2019 ve výši 2 milionů EUR. Žádné údaje nejsou naproti tomu známy z heidelberské pojišťovny Getsafe. Podle některých zdrojů má pojišťovna na 100 000 zákazníků, ale nic dalšího z firmy neproniklo.

A konečně, Adam Riese, digitální odnož pojišťoven Württembergische a Wüstenrot, má podle firemních údajů za loňský rok pojistné ve výši 6,2 milionu EUR (2018:1,5 milionu EUR) a na 130 000 zákazníků. Sdílnost startupů má zkrátka své hranice. Velké pojišťovny proto musí našlapovat opatrně a s rozvahou.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články