On-line nakupování je už delší dobu pro většinu konzumní realitou. Přitom jsme vedeni, stejně jako v kamenných obchodech nebo v supermarketech, rozličnými potřebami a motivacemi.
Na ty ale doposud většina on-line shopů dostatečně nereaguje. Týká se to velkých hráčů u spotřebního zboží, jako jsou Zalando, H&M nebo Amazon. Většina firem poskytujících nákup na internetu není schopna čerpat celý svůj potenciál při tvorbě nabídky svého e-shopu. Jejich koncepce se liší jen slabě – jak od sebe navzájem, tak i od své vlastní off-line značky.
Toto jsou klíčové závěry studie „Přání a skutečnost: takto nakupují Němci on-line!“, v rámci něhož bylo zpovídáno na 1100 Němců, jež uskutečňují nákupy na internetu.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Nespravedlnost spravedlivých důchodů
Pět základních on-line motivů otevírá potřeby spotřebitelů
Studie identifikovala 5 různých motivů, jimiž jsou konzumenti při on-line nákupu „poháněni“:
- Matka motivů on-line nakupování
Málo překvapivý základní faktor – nezávislost aktu nákupu. Mohu nakupovat pohodlně, nemusím se vázat ani na otevírací hodiny, ani nejsem omezen vzdáleností ke krámu, ani se nestarám o dopravu koupeného zboží domů. - Objevování a šmejdění
Potřeba nakupovat on-line je poháněna tím, že získám dobrý přehled o všech možných produktech v nabídce a mohu také podle libosti šmejdit a hledat, co srdce ráčí, aniž bych přebíhal z obchodu do obchodu. Jednoduchým klikáním se dostanu k novinkám, které pak v klidu mohu nakoupit. - Porovnávat a optimalizovat
Za internetem je i možnost (často je i motorem) produkty získat za obzvláště dobrých a zvýhodněných cenových podmínek. Prostě projdu „akční a limitované nabídky“ a rozpoznám ty, co vyhovují mně. Na jednom místě jsou shromážděny značky a produkty, stačí je snadno a rychle porovnat. - Bezpečí a spolehlivost on-line nákupu
Při mém nákupu na internetu bych chtěl mít jistotu, že jsem nakoupil správné a „padnoucí“ zboží/služby. Očekávám tedy užitečná upozornění na těch správných místech během zákaznické cesty. A tedy že jsem byl správně „obsloužen“. - Nakoupit něco mimořádného
Hlavním motive on-line nákupu je jistota, že najdu nejen něco určitého, ale i zvláštního a mimořádného. Nejen možnost nakoupit masové produkty a „konfekci“, nýbrž také to, co vyhovuje mému výjimečnému zájmu a preferenci.
Komentáře
Přidat komentář